Skånedags



Idag åker vi till Skåne. Pappa ska hjälpa mormor och morfar att flytta saker från lägenheten till stugan. På lördag ska vi fira Din morbror Danne som fyller år.



Igår var vi hos farbror doktorn. Först lyckades du charma sköterskan i luckan och hela väntrummet. Du är för rolig...så fort någon tittade på Dig eller gick förbi så skiner Du upp och visar Dig från Din bästa sida. När det väl blev vår tur så var det dags att charma doktorn. Han skulle titta i Dina öron och jag fick hålla dig i huvudet och armarna fast det hade inte behövts eftersom Du satt blixtstilla... Sedan blev det dags att lyssna med stetoskopet och då fick Du sitta i mitt knä med bar överkropp. Då sträckte Du på Dig och satt sedan helt stilla medan han lyssnade. Vid ett tillfälle försökte Du ta hans stetoskop :) Doktorn tyckte att det gick ovanligt bra och undrade om Du alltid var lika snäll...och det är Du ju nästan i alla fall.. Det hela slutade med att Du fick slemlösande och order om att åka till barnakuten om Du verkade få det jobbigt med andningen.



Igår fick Du smaka broccolipuré och det var mums, mums...som Du åt. I natt sov du till tolv och var sedan vaken en timme. Jag försökte klappa på Dig och få Dig att somna om hela tiden men Du var så orolig....tillslut somnade Du i alla fall. Sedan sov Du till halv fem! Nytt rekord för matuppehåll. Jag gav Dig mat i sängen och råkade somna. Det gjorde Du oxå men vaknade traditionsenligt kl 05.30. Då sträckte Du nästan armen ur led för att nå pappas näsa och mun när han låg och sov. Tillslut nådde Du fram och kunde känna ordentligt.... Du är för go' och jag kan inte titta mig mätt på Dig. Hur har vi kunnat skapa något så fint?

Hur var det nu man gjorde? Du har nu börjat vända och vrida på allt och undersöka allting ordentligt. Allt ska smakas på och Du för över saker från ena handen till den andra för att sedan vrida på sakerna. Roligast nu är storasysters silkesscarves. Du tycker det är så spännande när den susar förbi Ditt ansikte...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0