Magsovning


Igår vaknade du halv tolv och gallskrek. Jag har bestämt att jag ska försöka att inte ge Dig mat innan kl 01 men det var inte helt enkelt. Du skrek och jag försökte klappa och lugna men inget funkade. Tillslut la jag Dig på mage och bankade Dig lite lätt i gumpen. Du blev först förbannad och skrek ännu värre men efter ett tag tyckte Du nog att det var ganska skönt. När Du väl slappnade av så var det precis som om Du kom på att...jaha, här ligger jag på magen...oj, då får jag nog passa på att kolla runt lite och SPOTTA (roligast för tillfället) men när klockan var nästan halv ett så somnade Du.

En gladspottandes Agnes.....
 

I morse tänkte jag att när Du ändå låg och sov så skulle jag passa på att klippa Dina naglar...visst...jag råkade klippa i Ditt lilla finger så Du vaknade och var helt förtvivlad. Det blödde inte men när vi kom till öppna förskolan så såg jag lite blodspår på stolen Du satt i...usch, vad jag kände mig hemsk...förlåt!!! Det är mysigt att träffa andra vuxna med sina små bäbisar. Jag kan inte sluta imponeras av alla dessa mammor som har både bäbis och ett syskon som är något år gammalt...phu... De har en reaktionsförmåga som skulle få Sanna Kallur att bli grön av avund. De lyckas amma ett barn och mata ett annat SAMTIDIGT. De förhindrar olyckor, har koll och fikar SAMTIDIGT...medan jag sitter och tittar på Agnes som sitter och blöder i sin stol...


Jag kunde inte låta bli så idag fick Du smaka pyttelite majspuré (det gick verkligen hem) och sedan frös jag in resten i små jäkla portioner. Till efterrätt fick Du aprikospuré men det klöktes Du mest av...märkligt! Vi får väl se om Du får magknip i natt....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0