Lilla sjukling

Igår åkte Du på en riktig förkylning. Du är inte täppt men näsan rinner hela tiden och det är jobbigt för Dig när Du ska sova. Igår fick Du gröt för första gången och det var väl inget som Du jublade över... Du sov till halv tre i morse men om det beror på gröten får vi väl se i natt eftersom jag "tvingade" i Dig lite för några timmar sedan...

En glad liten skit trots förkylning och lite feber....

Vid sex i morse var Du illpigg...och fortfarande jätteförkyld. Det var bara att gå upp och låta sig underhållas av Dig. Du är en solstråle på morgonen! Vid lunch så somnade Du på pappas mage...ni hade det så mysigt så.



I morse kämpade jag med att få bort Din skorv. Du fick sova med en massa olja i hårbottnen och sedan pillade jag bort en hel del... Pappa gav mig bannor eftersom jag råkade klippa Dig i fingret så nu är han "nagelansvarig"....men skorven fixar jag i alla fall!

Idag pratade Du med storasyster i telefon och när Du fick höra hennes röst så sken Du upp...så gulligt! Eftersom Du har varit lite sjuk idag så har vi mest tagit det lugnt. Jag tänkte ta en tur med Dig i vagnen så att Du skulle få lite frisk luft men det var så tråkigt väder så vi blev hemma. I stället har det varit mycket mys och vi har tagit det väldigt lugnt. Innan när pappa slipade trappan så satt vi lite och kollade och då kunde inte pappa låta bli att busa med Dig. Hans roliga dansrörelser fick både Dig och mig att nästan skratta ihjäl oss tror jag :)
 
Det är roligt att göra frisyrer på Dig när Du har håret fullt av olja....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0