Konsten att duscha



Att vara mamma till Dig innebär nya färdigheter...t ex har duscha fått en ny innebörd. Dusch innebär numera, Du läggs på skötbordsdynan som flyttas ner till golvet och sedan kastar jag mig in i duschen, spolar av mig på 5 sekunder, drar undan draperiet och säger tiiiiittiiiiitt samtidigt som jag shamponerar håret och tvålar in mig (ibland kan shampot även bli tvål), drar för draperiet igen, spolar av mig, tiiiittiiiiiiitt, hoppar ut, ser Din glada min när Du ser mig naken (Du ser maten så att säga... eller så kanske Du redan inser att min kropp ser väldigt rolig ut efter Din ankomst). I alla fall så blir det sedan torkning under 20 sekunder samtidigt som jag viftar handduken lite över Dig så det bildas vindpustar så Du tjuter av skratt, på med trosor, roll-on, borstning (under tiden leker Du med min roll-on), lyfta upp Dig på skötbordet, ta på mig övriga kläder, föna håret (halv föningen går åt till att "föna" Dig)...balsam vaddå? Jepp, man får nya färdigheter och utvecklas hela tiden som småbarnsmamma :)



Min lilla sovande gullunge som har sovit ännu en hel natt (även om Du i och för sig vaknade kl 05 i morse...fast Du låg och pratade för Dig själv i ca 45 minuter).

Kommentarer
Postat av: JJenny

Shitmygod! Agnes du har lyckats med det vi vanliga odödliga trodde var omöjligt!



vet inte hur många gånger jag suttit och väntat medan din mamma har legat timme ut och timme in och svällt i badkaret. Duktig flicka!

2009-03-27 @ 15:13:41
Postat av: tant pia

....aaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhh.....been there-done that;)))))

2009-03-27 @ 19:52:39
Postat av: mormor Karin

Förstår precis vad Jenny och Pia menar. Din mamma älskar fortfarande att bada men hon får passa på när du sover. Du gillar ju redan att plaska i badkaret? Visst är det mysigt!!

2009-03-28 @ 07:36:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0