Klädparty



Idag har vi varit på klädparty. Märket hette me&I tror jag och det fanns en hel del fint. Dessvärre så är inte Din mamma miljonär men det blev en klänning i alla fall. Du var för söt när vi var där och satt mest och studerade allt runt omkring. Nu börjar Du vilja knipa och känna på de andra barnen också...
Du är inte alltid glad....och dumma mamma kunde inte låta bli att ta ett foto på Dig när munnen började hänga lite.

Nu börjar Du äntligen kunna mysa riktigt. Pappa har kunnat gosa med Dig ett tag men så fort jag har försökt gosa så har Du börjat "hacka" efter mat. Senaste tiden har jag kunnat hålla Dig riktigt nära och bara mysa och det är så härligt. Tänk när Du lär Dig att kramas riktigt...åh, vad vi ska kramas. Fast det är mysigt att ge Dig ensidiga kramar oxå...Du ser ut att gilla goset lite i alla fall....



Jag gick väcka Dig när vi skulle iväg och jag tycker det är lite hemskt. Sedan tänkte jag att de som har syskon som ska till dagis och så får ju hänga med oavsett om de ligger och sover eller inte....men jag tycker ändå att det är hemskt. Vill inte ens tänka på hur det kommer bli när Du ska börja på dagis. Usch vilka långa dagar Du får och jag får ont i magen när jag tänker på det. Det är ju inte så det ska vara! Jag vill ju vara med och uppfostra Dig och följa med i Din utveckling och finnas till....i stället kommer dagisfröknarna träffa Dig mer än vad både jag och pappa kommer göra. Jag vill ju sitta och lägga pussel, läsa sagor, sjunga, gå på promenader, blåsa på Dina händer när Du skrapar dem, baka och allt annat men i stället som kommer jag antagligen vara en supertrött arbetande mamma som stupar i sängen och på helgen ska allt fixas som vi inte hinner med i veckorna. Fy vad jag hade det bra när jag växte upp!

Vår lilla kloka Agnes...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0