Invägning (snart fem månader)



Hoppsan då....vad kallt det var i natt. Vi hade -11,3 grader som kallast och det kändes minst lika kallt i huset i morse. Vid fyra-tiden i morse så gnällde Du till och när jag skulle stoppa in nappen så kände jag att Du var iskall på Dina små händer och kinder så jag lyfte över Dig i sängen och la Dig mellan oss. Du blev skitglad och började omedelbart gapa efter mat :) Ja, ja...så länge varade Din "sova hela natten" period...fast huvudsaken är att Du inte ligger och fryser. Sedan vaknade Du vid fem och var illpigg. För tillfället håller Du på och pratar på inandningen...det låter väldigt kul... Eftersom Du har en pratglad pappa (håller helt med Din faster) så inser Du väl att Du måste kunna prata både på ut- och inandning om Du ska få en syl i vädret :)


Mat är såååå gott och Du är så söt i Din nya haklapp som Du fick från tant Sussie....

Då var invägningen avklarad....phu....det är alltid lika spännande att se hur mycket Du har ökat och varje gång blir jag lika förvånad. Du är snart fem månader och var nu 68,7 cm lång och vägde 8 620 gram...hepp!!! När jag tittade på snittet för flickor så ska Du vara 7,5 månade enligt Din längd och 8,5 månade enligt Din vikt...hihi... Sedan var det då dags för de två sprutorna. Första sprutan (då tyckte hon på BVC att det var väldigt goa´ lår att sticka i) så sa Du inte ett ljud utan tittade på henne mer som "vad f-n gör Du". Andra sprutan gjorde riktigt ont när hon sprutade in vaccinet så då blev Du ledsen och tittade på mig med blicken "varför?"...efter en minuts tröstande och kramande så var Du glad igen. Det var något fel på spruta nr två så vaccinet sprutade ut mellan nålen och själva sprutan. Hon hade aldrig varit med om det tidigare och visste inte riktigt hur vi skulle göra eftersom Du fick ju inte i Dig allt vaccin och vi visste inte hur mycket Du fick i dig. Jag tyckte att det fick vara såhär så länge. De som är en månad äldre än Dig får ju faktiskt inte vaccinet alls så om Du inte får fullgott skydd mot pneumokocker så får det vara så...

Kolla coola tröjan som tant Pia har gjort...
GLADLITE RÄDDBAJSAR....

Kommentarer
Postat av: JJenny

ÅH vad hon är lik Danne!

2009-03-27 @ 15:16:01
Postat av: Anonym

ÅH vad hon är lik Danne!

2009-03-27 @ 15:16:27
Postat av: tant pia

...håller med..............

2009-03-29 @ 20:10:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0