Föräldrargruppen...


Jag glömde ju berätta om att vi var på träff med föräldrargruppen idag och fick info från tandhygienisten. Hon berättade att det kommer dit 15-åringar med helt matta förstörda tänder eftersom de har druckit CocaCola, Pepsi eller RedBull. Tänderna blir helt matta och går aldrig att få ordentliga igen!! Sedan fick vi en massa info om hur mycket socker det finns i alla mat....även det är helt skrämmande. Ska vi ge våra barn en massa sockerprodukter (som sockrade flingor, smaksatt youghurt och fil) och sedan skälla på dem när de blir helt jobbiga efter värsta sockerkicken? Lagom är bäst... Älskar själv en massa sött men tror att det är värre för deras små kroppar.

I morgon ska Du vägas, mätas och få den onda sprutan. Ditt nya favoritljud är papapapapapa...behöver jag berätta att en viss person går här hemma och är väldigt stolt :)

Morgonmys i soffan, Du och jag, min lilla stjärna. Fast varför är TV:n så intressant? Det är ju bara nyheter och sådant som Du snart kommer rata....och fråga Din mamma och pappa "måste ni se på det här eller kan jag slå över?"....så jag passar på att njuta av min kopp kaffe framför nyheterna så länge det går.

Kommentarer
Postat av: Julia

Åh jag tycker också TV.n är såå intressant, mamma och pappa fattar inte alls varför. dom kallar mig för TV-ungen precis som storasyster...men det är ju så intressant att titta på TV, visst kompis ;)!!



Kram Julia (Oktobergruppen)

2009-03-24 @ 16:12:10
URL: http://navygirl.blogg.se/
Postat av: faster ulrika

Vad kul att du redan kan säga pappa. Dina kusiner och syskon har oxå varit tidiga med att prata. Och det finns ingen som kan prata som din pappa..... Idag när kusin Tyra var på BVC och bla blev vägd och mätt undrade sköterskan hur Tyras språk var.

- Jag pratar svenska , hör du väl, svarade Tyra. Så prata på lilla hjärtegryn!

2009-03-24 @ 19:20:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0