Fem månader!!!



Tänk att vår lilla stora tjej blir fem månader idag. Det känns som en evighet sedan Du låg i min mage. Jag älskade att vara gravid och Du trivdes nog ganska bra där inne. Pappa och Natta sjöng för Dig, Du gungades ca 2 timmar/dag när jag åkte tåg till och från jobbet...men det var ju den där pinglan (jag hade ju ett halsband med en pingla som jag gick runt med varje dag). Jag undrar jag om Du inte var j-kligt trött på "bjällran"... När jag var gravid så kändes det helt overkligt att Du skulle komma ut och bli en av oss och nu känns det helt overkligt att Du låg där inne i över nio månader. Så mysigt det var att känna Dina sparkar och Dina hickningar (Du hickar fortfarande en hel del). Fast jag hade känt Dina rörelser på morgonen så var jag alltid lite nervös hos barnmorskan när hon skulle lyssna på Ditt hjärta. De sekunderna innan vi hörde galopperandet inne i magen kändes som en evighet och jag tror att jag höll andan tills hon log och sa att allt var bra.



Vid fem månader så börjar Du bli för stor för babysittern (Du sätter Dig upp i den och biter i leksakerna), Du sitter i soffan och sängen men trillar fortfarande bak och åt sidan ibland så än så länge får Du inte sitta själv på golvet, Du har inget intresse av att vända Dig från mage till rygg eller tvärtom, Du älskar mat...all mat utom söta efterrätter, Du har undersökt färdigt Dina saker nu och blir uttråkad fort, Du fick låna en silikonpensel idag och undersökte Den ordentligt och smakade på den innan den åkte ner på golvet, allt som låter och som man kan banka med är kul, när vi drar en scarves över Ditt ansikte tycker Du det är jättekul och lite otäckt oxå, Du pratar helst för Dig själv i sängen och för tillfället säger Du paaapaaaapaaapaaa och något gällt ljud på inandningen (låter som om Du kvävs), syskon är kul, bus är kul, sång är kul, Du har inga tänder men dreglar hela tiden, fötterna är fortfarande mumsmums, Tarzan är så intressant och ofta blir Du helt paralyserad när han kommer fram till Dig, Du vill helst stå upp och när jag har bytt blöja på Dig så brukar Du få resa Dig upp så Du kan se Dig själv i badrumsspegeln och varje gång så glädjeskriker Du, Pricken är Ditt favoritgosedjur, att läsa bok är kul...favoritbilden är cykeln och då ska man säga PLING PLING, Du skulle aldrig nöja Dig med att ligga på golvet när vi andra sitter vid bordet...Du ska vara med, TV:n är inte lika intressant längre, Du sover 12 h i rad på natten, ibland drömmer Du nog hemska drömmar eftersom Du gråter i sömnen och det skär i mitt hjärta när jag hör det, Du har världens goaste rultingar och Du är världens finaste Agnes.

Du blir så ompysslad av Dina syskon...

I lördags var Du hos farmor och farfar med pappa och storasyster och storebror. Där fick Du smaka potatis, vilket Du tydligen gillade. Vid elva-tiden ringde storasyster och berättade att de inte fick i Dig någon mat och att Du skrek hela tiden. Jag hörde Ditt gallskrik i bakgrunden och det skar i hela mig. Pappa ringde hem och berättade att de hade fått i Dig lite mat och att Du somnat...så då kunde jag slappna av igen. Sedan gick det bättre....lilla söta Agnes....

Igår fick Du smaka pappas goda laxsås, lax och potatis. Du gillade maten lika mycket som resten av familjen..mmmm, vad gott!

Idag fick Du testa burkmat med kött första gången. Det gick oxå hem! Du gillar nog allt...utom sött...och det gör ju inget.

Förhoppningsvis har Du kvar Din gamla dygnsrytm nu när vi har flyttat fram tiden en timme. I morse sov Du till 06.20. Vilken tur att Du väckte oss med Ditt morgonprat eftersom alla hade försovit sig. Du är såååå morgonpigg och såååå kvällstrött...precis som Din mamma!


Kommentarer
Postat av: Cia med Emma från AFF

Många Grattiskramar till Agnes på 5-månadersdagen!

Ibland förstår man inte hur tiden gått så fort. Inte så länge sedan vi var gungande, flåsande flodhästar ;)



KRAMIS

2009-03-30 @ 16:40:52
Postat av: mormor Karin

Grattis, Grattis Agnes på din fem-månaders dag!! Nu längtar jag tills onsdag då jag ska få träffa dig igen. Mormor har handlat lite nya kläder och en ny leksak till dig för din mamma berättade att du är trött på de gamla. Hoppas den här nya blir intressant för en tid framåt.

Kram mormor

2009-03-30 @ 19:38:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0