En hel natts sömn


Då hände det helt plötsligt...Du sov en hel natt! Igår fick Du gröt vid kl 16.30, ammades vid 18 och somnade bums och sedan sov Du till kl 05.20 i morse. Du låg då och pratade för Dig själv en stund men efter en kvart lyfte jag över Dig i sängen och gav dig mat. Så idag har det varit helt konstigt eftersom Du brukar äta "frukost vid 07-07.30 och sedan lunch vid 11-11.30 men nu stämmer ingenting, varken mat eller sovtid, fast det rättar väl till sig.

Nere i Skåne hjälpte pappa mormor och morfar att flytta till stugan medan Du och jag parkerade oss hos morfar. Dit kom moster Bibbi med Ossian och Sussie. På kvällen åkte vi till morbror Danne och firade hans födelsedag. Det var jättegod mat och supertrevligt men jag gick och la mig strax efter kl 23 eftersom jag visste att Du skulle vakna kl 05.30 som vanligt. Jag drack ett halvt glas rött vin, en snaps och en liten grogg och det var supergott! Även tant Eva-Lena sov i stugan så Du fick bli ompysslad av henne oxå...alla skämmer bort Dig hela tiden och det är så det ska vara...
Du ser ju ut som en albino bredvid Eva-Lena...

Bilen var knökfull när vi körde hem. Märkligt det där att vi alltid har så mycket mer saker med oss hem :) Nu var det fina kuddar till soffan, badrumsmattor, handdukar och flera duschdraperier som mormor och morfar skickade med hem... När vi var i stugan så provade jag att ge Dig katrinplommonspuré men det gillade Du inte. Du är märklig Du...all "riktig" mat går bra men efterrätterna ratar Du...det har Du inte ärvt från varken Din mamma eller pappa...


Ca två minuter vid matbordet kan se ut så här:


Det skiftar snabbt....

Kommentarer
Postat av: Evalena

Agnes det var jättetrevligt att få träffa dig, oj vad stor du har blivit, du är en rolig tjej, med mycket ljud och glimten i ögat, du är allt lite busig tror jag. Hoppas att vi ses snart igen, många pussar på dom goa kinderna och kramar från tant Evalena

2009-03-25 @ 19:10:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0