Tänder och förkylning


Så här har våran dag varit.... Jag trodde att vi skulle ha två riktiga mysdagar nu, Du och jag, innan jag börjar jobba men tji fick jag. I morse vaknade Du jätteförkyld och allt har varit fisigt idag tycker Du...inte ens Tarzan är kul.

 Ett litet halvhjärtat leende lyckades jag dock locka fram ibland.

Du sov två timmar i förmiddags och blev sedan trött efter två timmars vakentid igen. Det är verkligen inte likt Dig eftersom Du brukar ha en timmes sömn på förmiddagen och en på eftermiddagen. När Du fick Dina poppor var Du glad en liten stund och klappade händerna efter varje poppa. Klappa händerna är för tillfället väldigt, väldigt spännande. När vi säger shake it baby, så skakar Du på huvudet fram och tillbaka...men det där med lampan....suck... Du måste vara j-kligt trött på mitt tjat om lampan för nu har Du börjat titta ut genom köksfönstret, bort mot grannen, när jag frågar var lampan är. Jag brukar säga att det är inte lampan...det är gubben....som tvättar bilen så ofta. Pappa brukar då rätta mig och säga att det heter farbror....farbroren som tvättar bilen så ofta :) Det här med tack, tack och varsågod börjar Du också koppla...OM DET ÄR NÅGOT SOM DU KAN TÄNKA DIG ATT LÄMNA IFRÅN DIG... Om Du har fått tag på något som Du inte ska ha och jag säger tack, tack och sträcker fram min hand så totalignorerar Du mig och vänder gärna ryggen till för att skydda saken..hrmpf...men annars, om det är en napp eller en vanlig leksak så lägger Du det i min hand när jag säger tack, tack..men jag måste skynda mig och säga varsågod och lämna tillbaka det för annars blir Du förbannad.

Idag hann vi gunga lite i alla fall. Vi passade på en liten stund när det var hyfsat väder. Nu fick Du ju användning för den tuffa overallen som Du fått av mormor!
Här ser Du verkligen inte pigg ut...lilla gumman. Du sov Dig igenom bilresan till Lessebo, hela rundan i affären och vaknade till först när jag skulle betala, och då såg Du helt chockad ut. Det var ju inte så konstigt faktiskt... Det var ju inte riktigt så det såg ut när Du somnade.

Fina, fina Du med två tänder och en blöt sträng från munnen som vanligt.

Kommentarer
Postat av: Cia med Emma från AFF

Men stackars lilla gumman, så tufft du har det nu. Skickar dig massor med Krya På Dig kramar, hoppas att du mår bättre snart!



Jättefina små tänder du fått, så vackra pärlor :)



Puss på dig sötnosen!

Cia

2009-06-15 @ 21:14:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0