Soliga dagar

Du och Dina handbojor...

Igår hade vi en riktig mysdag. Vi var ute på gräsmattan, gungade, busade i sängen och så fick Du bada i baljan utomhus för första gången!


Du var helt galen. Baljan var fylld med vatten när Du började Ditt bad men efter en halvtimme var nästan allt vatten bortskvätt. Tarzan höll sig på säkert avstånd. Efter det långa badet fick Du ligga naken på filten under trädet och dricka vatten.

Under eftermiddagen mulnade det på ordentligt och jag satte mig med Dig i soffan. Du klamrade Dig fast och jag fick långa bamsekramar. Det är inte ofta som Du är riktigt gosig eftersom Du hellre vill titta på allt som händer omkring Dig men igår lutade Du Din lilla kind mot min axel och det var så mysigt. Tillslut la jag mig i soffan med Dig ovanpå mig och Du somnade efter två minuter. Där låg vi i en halvtimme och jag låg och lyssnade på åskan och Dina andetag. Jag har blivit duktig på att njuta av dessa ögonblick i stället för att göra alla måsten....disken, tvätten, maten osv....de försvinner ju inte utan skjuts bara upp en halvtimme.


Jag undrar hur många pussar Du får av mig varje dag? Jag brukar pussa Dina gosiga kinder, Dina mjuka fötter, Dina händer när Du ska stoppa in dem i munnen på mig, Din lilla mage när vi busar, Din panna när Du är ledsen, Ditt hår när Du har kletat ner hela Dig med mat, Din näsa när vi gnider näsorna mot varandra osv... Tänkte jag skulle räkna alla pussar Du får idag men det glömde jag ju i morse... Jag får pussar av Dig oxå men det är mer "suga Dig fast i min kind".

De senaste kvällarna har Du börjat tramsa vid kvällsamningen och jag skrattar så tårarna rinner... Vi brukar ligga i sängen under amningen med magarna mot varandra. Det börjar som vanligt men efter några minuter så rullar Du ifrån mig och lägger Dig på magen. Sedan ålar Du bort mitt bröst och kastar Dig över det så Du ligger alltså på mage och käkar. Du attackerar bröstet, lyfter på huvudet och skrattar, kastar Dig över bröstet igen, lyfter på huvudet och skrattar och sedan håller Du på så..... Det skulle filmats...

Kommentarer
Postat av: Cia med Emma från AFF

Låter som om ni haft en helt underbar dag, låter så mysigt :)



Här är regnigt och kallt och Emma är ännu tokförkyld och grinig. Allting är fel på samma gång. Gullsnuttan min! Inatt var hon vaken varannan timme :(

Hoppas allting lugnar sig snart, så vi får njuta av bad i det gröna, precis som vår stora favorit sötnosen AGNES!!! ;)



KRAMIS

Cia

2009-06-03 @ 12:15:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0