Första natten...


Åh, vad jag är stolt över Dig lilla gumman. Du var så duktig när Du sov hos J-Jenny. Jag och pappa åkter ner till Jenny på fredagen och sov över. Du somnade vid halv tio och sov som en stock till fem på morgonen. Sedan lekte Du lite och käkade frukost innan vi fixade oss fina till bröllopet och åkte iväg. Du sov när vi åkte och det gjorde ont i mitt hjärta att inte få pussa Dig hejdå men det var nog bäst att lämna Dig när Du sov trots allt. Det hade gått såååå bra och Du hade varit så lugn och fin. Jenny var snäll och gav mig en massa lugnande sms hela dagen. Jennys katt, Skäggbiffen, är väldigt väldigt snäll och lät Dig bland annat dra henne i öronen. När Jenny och Ola kom och lämnade Dig i söndags så brydde Du Dig inte särskilt mycket om mig och pappa utan allt var som vanligt... Jag är övertygad om att jag stod för den mesta längtan och hela söndagsförmiddagen gick jag bara och längtade och längtade... Pappa och jag konstaterade att vi inte skulle kunna resa iväg en vecka någonstans utan Dig....helt omöjligt. Vi tog med gåstolen till Jenny (som Du fått låna av Jenny) och den var tydligen helt underbar att använda där hemma. Jenny har ett gigantiskt rum på ovanvåningen som inte har så mycket möbler förutom en massa soffor och där hade Du fritt åk. Du tog värsta farten i stolen och sedan lyfte Du benen och bara åkte med! Lite karusellvarning över det hela faktisk...

Fin tröja som mormor köpt...

Jenny kommer bli världens bästa mamma en vacker dag....det finns inget som stressar upp henne. Som vanligt åkte vi hem med fler saker än när vi åkte ner.. Nu hade både Bibbi, Jenny och Jennys mamma Kerstin köpt en massa fina kläder till Dig. Mormor och morfar hade dessutom köpt en badblöja och en gåvagn som Du snart kan få användning för. Morfar hade köpt en rolig badsak som Du kan sitta i när Du badar i sjön i sommar...,herrejesus vad folk handlar. Det enda som jag har handlat själv är strumpor och pyjamasar till Dig....Du har väldigt, väldigt många sponsorer!



Bröllopet....åh, vad fina de var och vilken kul fest! Brudklänningen var sååå fin och min stora söta lillebror gjorde mig så stolt. Alla dessa fina tal om brudparet, god mat, trevligt sällskap, mycket vin och sprit och dans gjorde hela dagen oförglömlig för alla som var där. Vilken solskensdag! Jag får börja köpa trisslotter helt enkelt :)  Nu vill jag ha brorsbarn så jag oxå kan börja handla babykläder!

Tanden syns verkligen nu...jag undrar om inte den andra tanden oxå är på gång...

Idag har vi varit ute och promenerat och matat ankorna. De är väldigt intressanta....


Kommentarer
Postat av: J-Jenny

Jag skäms nästan för allt beröm för barnpassningen. Det var skitlätt. Du är snäll som ett lamm (om man inte heter Skäggbiffen), följer mammas VÄL detaljerade timplan för hur du ska skötas och är duktig och låter bli att bajsa klockan fem på morgonen. Din goa (lätt separationsångestfyllda) mamma skickade ett sms där det stod: Hon är glad va? Visst? visst?



Det där gör vi gärna om. Lätt som en plätt. Kanske lite roligare när du är större så att vi kan lära dig bra saker.

2009-06-10 @ 18:00:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0