Ojdå...

Hej, hej...

Då var Din och min Skånetur avklarad. I fredags firade vi mormors födelsedag och Du vägrade somna.... Kvällströtta Du lyckades hålla Dig vaken till klockan var över tio...det var ju fest! Din nästkusin, Liam, var där. Han var så gullig och gav Dig kex men Du var mest förundrad. En jämnstor kille som satt bredvid Dig!


På lördagen var Du i Ystad och tittade på när jag spelade fotboll....eller rättare sagt "rörde mig sakta framåt på en fotbollsplan". Innan matchen hann Du träffa morfar lite och han hjälpte till att ha koll på Dig medan jag försökte mingla lite med fotbollsgänget. Efter matchen fick Du åka till Bibbi och Kent och käka gröt (eller inte...för Du ville tydligen inte alls äta gröt...inte när poppor finns i närheten!). Jag var på fest med gamla fotbollsgänget och hade supertrevligt. Du åkte med mormor, morfar och EvaLena till stugan och blev med all säkerhet väldigt ompysslad.

Vad gör morfar med Din flaska?!?

På söndagen åkte jag och Sussie upp till stugan, packade in Dig och Tarzan i bilen och åkte vidare till Tingsryds camping där vi var hela eftermiddagen med Sussies familj. Där fick Du träffa två hundar för första gången. En liten bjäbbig sak och en superfin rottweiler. Du brydde Dig inte om dem alls...kollade lite men Du hade mer bry med Din nya favoritleksak, bilnycklar. Du har fått dille på bilnycklar och blir vansinnig när man försöker ta dem ifrån Dig. Mycket vilja i lilla fröken.

Du och Pricken är bästisar. Det är så roligt att studera Dig i smyg när Du vaknar (det kan man göra i stugan när vi delar rum, Du och jag). Du vaknar, pratar lite, reser Dig, kastar ut napparna, sätter Dig, gosar med Prickens öron, reser Dig, försöker nå allt möjligt i fönsterkarmen, sätter Dig, glädjeskriker lite, gosar med Pricken, känner på Prickens ögon, tittar mot sängen om jag inte ska vakna snart, reser Dig osv... När jag väl öppnar ögonen riktigt och tittar på Dig så spricker hela Du upp i ett leende som värmer långt ner i tårna....åh, vad Du är fin! Finns det något bättre sätt att vakna på egentligen?

Krypa, krypa, krypa...full rulle...
Idag fick Du nya nappar. Jag valde bl a en som ser ut som ett bi! Jättesöt...och den passade fröken!

Kommentarer
Postat av: Faster Ulrika

Äntligen nya bilder på den sötaste skruttan! MAMMA hinner visst med detta oxå.... Binappen är perfekt, jag fick ju erfara ditt humör när jag tyckte att Natta skulle få äta MAT i fred. SÅ dum man kan vara! Hoppas vi ses snart!

Moppan

2009-07-28 @ 08:49:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0