En dag vid sjön



Igår hade vi en heldag vid sjön. Du satt mest på filten och pysslade med Dina leksaker. Vattnet var sådär lagom kul. På eftermiddagen var det ganska skönt när det var lite varmare i vattnet. Äntligen är syskonen hemma igen.

Du blev så glad när storasyster dök upp igen efter två veckors saknande!

I morse vaknade Du fem igen...illpigg. När jag gick in på Ditt rum satt Du i sängen och strålade, nybajsad som vanligt :) Sedan var vi i köket och pysslade och när jag gjorde gröt så såg jag helt plötsligt hur Du ålade iväg. Innan jag hann reagera så var Du inne i sovrummet och väckte pappa. Du tyckte väl det var lite konstigt att inte hann var med i morse. Han fick krama till Dig ordentligt och sedan kunde vi fortsätta pyssla i köket. Pappa var väldigt stolt över att Du ålade in efter honom!

En eftermiddag hittade jag Dig så här...annorlunda sovställning...

Det är mycket badande för tillfället och så fort Du får chansen så ålar Du iväg till Din pool.


Det var en gång en liten Agnes som satt i trädgården och gungade. De röda vinbären var mogna och vi lät henne smaka några medan hon gungade. Den lilla Agnes fick ganska snart syn på vinbärsbuskarna och när vi satte ner Dig ålade Du snabbt dit. Sedan började plockandet och ätandet. Jag undrar hur många Du hann få i Dig egentligen.... Pappa plockade ett hallon som han gav Dig men det spottade Du ut...röda vinbär ska det vara av någon märklig anledning...

Kommentarer
Postat av: mormor Karin

lilla gumman, så fin du är när du sitter och plockar de röda bären. Mormor längtar snart ihjäl sig efter dig,men vi ses ju snart igen. Kramisar

2009-07-18 @ 09:28:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0