Stor och stark!


Den här helgen har varit lugn och skön och Du har varit på ett strålande humör. Natten mellan fredag och lördag så fick Du mat halv fem, somnade halv åtta, fick mat halv elva, somnade, mat halv fem, somnade och vaknade först vid åtta. Vilken sjusovare Du är på nätterna! 

I fredags var vi på BVC för träff med föräldrargruppen. Du är yngst av alla men definitivt inte minst :) En riktigt stor härlig tjej! Du satt och kollade en hel del på alla andra och lyssnade på de andras skrik och härjande. När Du blev trött la jag en liten handduk över Ditt ansikte och Du somnade på mindre än två minuter. Sedan vaknade Du lagom till fikan men då satte jag Dig i hörnan på soffan och så fick Du sitta där medan jag käkade goda hembakade kanelbullar. Sedan åkte vi till Lessebo och handlade och då sov Du lite i bilen, vaknade i affären och kollade läget och somnade sedan när bilen började rulla igen. 

Det är fortfarande mysigt att ligga i hängmattan....

I fredagskväll hade jag och pappa träning med Dig. Först fick Du öva på att vända Dig men Du är ganska bekväm och vrider hellre huvudet ur led för att titta på sakerna som vi lockar med....

Lite återhämtning....så nöjd med att ligga på golvet och att BÅDE mamma och pappa ger Dig all uppmärksamhet...

Pappa visade hur Du ska göra när Du ligger på mage för att komma upp och kunna se ordentligt och då blev det genast mycket roligare. I morse hade vi 23 grader inomhus så då passade jag på att låta Dig ligga utan kläder på golvet och det verkade Du gilla!
  
Små söta ankstjärtstrosor...

Du funderar och studerar väldigt mycket för tillfället. Jag ser hur Du ibland ligger helt stilla på golvet och bara tittar på mig när jag stökar runt i köket. Jag undrar så vad som rör sig i Din lilla hjärna. Den verkar gå på helvarv för tillfället och Du ska numera alltid bäras med ansiktet utåt så att Du kan se allt som händer. När Du ska sova lägger jag ofta en liten handduk över Dina ögon för att Du ska kunna slappna av. I morse när vi gick in och väckte pappa så räckte det att han tittade på Dig så sken Du upp som en sol. Innan har det mest varit våra röster men nu känner Du även igen våra ansikten...

Idag har vi städat och donat en massa här hemma men jag glömde ta ner ljusstakarna! Du somnade inne i tältsängen på Ditt rum och låg där i flera timmar och sov. Jag skulle stänga till dörren när jag skulle dammsuga utanför och såg då att Tarzan hade lagt sig hos Dig. Ni är ju för söta....där låg ni i den gamla tältsängen bland alla gosedjuren...

Kommentarer
Postat av: Ebba

Oj vad du kan lyfta huvudet fint när du ligger på mage! Jag är ganska stark i nacken, men tycker det är urtråkigt att ligga på mage (utom när det gäller att sova), så när mamma och pappa lägger mig på golvet skriker jag mest.



Hälsningar Ebba (alacs/oktobergruppen AFF)

2009-01-11 @ 13:00:35
URL: http://ebbasmulpaj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0