Öppna förskolan


Du vaknade strax innan sju och jag planerade igår för att vi skulle testa r u t i n e r idag. Behöver jag säga att det gick åt skogen? Min tanke var mat kl 07, 11, 15,19 och 22. Du skulle sova 1 timme på förmiddagen och två timmar efter lunch och lite till innan nattsömnen. Det började bra då Du vaknade strax innan sju men sedan blev det lite kaos eftersom Du sov lite innan vi skulle vara på förskolan och sedan somnade Du där och sedan blev Du hungrig där. Dessutom hade Du bara ro att äta lite vid elva och därför blev Du hungrig igen vid tolv. Ja, ja...ingen regel utan undantag. Du orkar vara vaken ca 1,5 timme åt gången så det är ju dömt att misslyckas men vi tar nya tag i morgon.  



Då har vi varit och träffat andra mammor, pappor och barn. Väldigt trevlig fast Du missade ju nästan alltihop eftersom Du sov dig igenom både studsande runt julgranen, barnskrik och andra barns pillande på Dig. Du låg och sov i en hörna trots att ett barn gick fram och drog Dig i ett av benen. Jag lyckades hindra en tvåårings framfart då han var på väg att försöka lyfta dig i ett ben. Eftersom det var mitt första besök nöjde jag mig med snälla blicken och sa något om att han fick ta det försiktigt eftersom Du sov men nästa gång blir det nog onda ögat till förälderna i alla fall :) Det blir nog enklare på fredag då det bara är mindre barn. Du är van vid liv och somnade mitt i sången och skriken men Du är inte van vid att hänga i ett ben. Det var kul att träffa andra och sjunga lite imse vimse osv tills Jesus kom in i bilden. Varför kan inte kyrkan bara anordna en trevlig förmiddag för familjer med barn? Varför måste de bjuda in Jesus och Gud? Jag tycker det är lite sjukligt att sitta och sjunga Jesussånger med små barn faktiskt när det finns så många andra roligare visor..örk. När Du väl var vaken var Du helt fascinerad av alla barn, rörelser och allt liv. Jag såg hur Du bara sög in allt Du låg ett tag helt tyst och bara tittade på allt med Dina fina blåa ögon. Efter vilopausen ville Du dock sitta och Du ska inte sitta som andra barn, tillbakalutade i mammas famn...nähä...Du ska sitta i knät men jag ska hålla Dig i händerna och Du ska inte ha något stöd. Det ser väldigt roligt ut med en liten 10 veckors baby som sitter fast Du är så söt och vi måste försöka komma ihåg att filma Dig!!!

Roligt att sitta i mammas knä...

Idag har du varit på två-månaders kontroll. Du är snart 11 veckor och var nu 63 cm lång och vägde drygt 6,5 kilo....oj.... Tydligen fungerar den vegetariska maten alldeles utmärkt. Barnmorskan var tvungen att gulla lite med Dig. Du är alltid på ett strålande humör när Du är hos henne så självklart vill hon prata och gulla med Dig... Läkaren kollade Dina reflexer och kände och klämde på Dig. Du skrattade tills han började känna på Dina njurar...det såg inte särskilt skönt ut. Han konstaterade att Du var väldigt med och att Du är som en fyra-månaders baby. Jag kan fortsätta låta Dig sitta om Du vill och inget förstörs i ryggen eller svanskotan...phu....

Återhämtning efter den lååånga dagen...

Jag är konstant hungrig och konstant törstig men när jag tittar på Din viktökning så blir det ganska uppenbart.... :) 

Kloka fina ögon som studerar allt i sin omgivning...

Kommentarer
Postat av: Camilla

Ojoj som hon växer!! Fortfarande en riktigt charmtroll verkar det som i alla fall :-) Ser fram emot att träffa er den 25:e! Kram

2009-01-13 @ 22:08:09
URL: http://millasvardag.blogg.se/
Postat av: Anna

Otroligt vackra kloka ögon. Kram på er.

2009-01-14 @ 22:24:12
URL: http://www.ridgebacktassar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0