Nytt år



Då har vi klarat av Din första jul. Den firades i Skåne hos morbror Danne och Maria. För första gången på många år fick jag känna mig besegrad när det gäller antalet julklappar. Jag fick 19 st och Du lyckades kamma hem segern med hela 25 julklappar!!! Så många fina paket och så många som tänker på Dig. På fotot har Du på Dig tröja från Eva-Lena t ex. Du fick även gosedjur, massa kläder, skor, Muminmugg, babyfilt, grind till trappan, nappar, napphållare, haklapp m m. Du var naturligtvis sötast av alla på julafton men det var lite oroligt och där var ju så mycket att titta på och alla vill ju hålla lilla Dig. På natten var det jättehalt när jag körde hem oss till stugan men då sov Du så lugnt...


Vi bodde i stugan hos mormor och morfar men var även nere i Ystad och träffade gamla mormor, Pia och Mira, morfar, Sussie, Sofia och Annika, Jenny och Ola.
Köksbordet i Ystad fungerade alldeles utmärkt som skötbord. Du tyckte att kökslampan var jättespännande! Nu börjar Du få härligt runda lår och jag har fullt upp med att hålla Dina dubbelhakor rena.

När vi var i stugan kom gammel farmor och farfar och hälsade på. Gammelfarmor håller Dig gärna...i flera timmar om hon får :)
Fyra generationer.

Du har nu börjat upptäcka Dina händer och tycker att det är sååå roligt att smaka på dem. På Din tvåmånaders dag fick jag mjölkstockning och låg hela natten på en värmedyna. Allting var jättemärkligt några dagar med ett hysteriskt ätande och det kändes som om Du aldrig blev riktigt mätt. Vanligtvis äter Du 6-7 gånger/dygn och en dag åt Du 10 gånger...aj!!! Det är fortfarande lite rörigt och Du sover inte mer än 4 timmar i rad på natten.

På nyårsafton kom Sussie hit och vi käkade en massa god mat med alldeles för mycket grädde....phu... Du vaknade precis innan klockan slog tolv så jag missade alla nyårsraketerna...fast det var lite kul att Du var vaken när det nya året började!
Nyårsfin i kläder från Bibbi (Magnus och Brasse var mina favoriter när jag var liten).

Igår kom mormor och morfar hit med ett helt släp fyllt med mina gamla böcker, leksaker, möbler m m. Sedan kom morfar också och pappa gjorde pannbiff med lök, potatis och brun sås. Alla blev mätta och nöjda. Det tog några timmar för mig att packa upp alla lådorna och rensa men nu är allt på plats. Morfar sov över och idag har vi varit ute på en lång härlig promenad. Det snöade riktigt stora fina flingor men det märkte Du inget av....Du sov som vanligt. Det ser så skönt ut att ligga nerbäddad i vagnen och skumpa runt. Du sover riktigt gott i vagnen.

Gulliga Du i kläder från mormor och morfar. Jag tycker att Du är söt i alla kläder och alla färger...

Du är så tuff i alla Dina fina kläder som nu är i storlek 62. Tröjan är från Eva-Lena och byxorna från mormor...så det är inte jag som är märkesfixerad!

Det händer nya saker varje dag och jag tycker att tiden går alldeles för fort. Vad konstigt det är...Du är bara två månader och ändå känns det märkligt att Du inte alltid har funnits. Vad gjorde jag innan Du kom? Fast när jag tittar på mina trötta ögon i spegeln så inser jag att jag SOV mer innan Du kom...fast livet var inte lika meningsfullt...ja, jag vet...dålig klyscha men det ÄR ju så!


Kommentarer
Postat av: PIA

ja vad kan man väl säga mer än JÄTTEGOOOOOOOOOO :)

2009-01-03 @ 16:45:00
Postat av: Anna, Maja och Hedda

Hej och gott nytt år!!!! Vilken going ni har fått, hon ler ju på varenda bild...

Här hemma försöker jag freda mig och min popcornskål...ha, nu la Hedda in stöten med sorgsna hundögon och lååånga dregelsträngar o min soffa, åhhh.

Saknar dig på jobbet, kom snart tillbaka. Kram

2009-01-03 @ 20:43:15
URL: http://www.ridgebacktassar.se
Postat av: alacs - Mitt i Fågelsången

Oj, i den blå tunikan är hon ju lik Ebba :)



Söt tjej ni har!



/alacs med Ebba från oktobermammor

2009-01-06 @ 20:04:38
URL: http://alacs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0