Namnsdag!


Lilla söta Du har Din första namnsdag idag...Agnes...fast jag och pappa har fortfarande lite svårt för det namnet och kallar Dig allt annat som Tullan, Gullungen, Fisen, Mammas hjärta mm. Pappa tycker att Du är en Sara och jag tycker nog att Du är en Julia...märkligt!

Idag har varit en perfekt dag än så länge! Du vaknade strax innan 8 och var på ett strålande humör. Vi satt och pratade en hel del i soffan och Du verkade nöjd med tillvaron.


Sedan har Du bara sovit en timme tills kl 14 (förutom en powernap i bilen till Ica) så jag har fått massor med tid tillsammans med Dig idag. Jag lyckades dock ta ett foto när Du var mindre glad....även då är Du söt...


Du hade inte bajsat på två dygn så jag gick här och väntade med spänning...Med tanke på hur mycket som producerats på ETT dygn så fasade jag för tvådygnsproduktionen. Jag gick här och väntade hela förmiddagen och vågade inte åka och handla eftersom jag var övertygad om att Du skulle bajsa ner Dig i affären...till slut kom den äntligen, "förfisen" och jag rusade in på toa och slängde upp Dig på skötbordet. Av med kläderna och sedan var det bara att vänta....och vänta...det går inte att missa när Du bajsar..det hörs! Du bajsade ner TVÅ blöjor och jag lyckades klara både Dina och mina kläder och skötbordet!

Idag har Du för första gången insett att Du kan använda Dina händer. Du låg på rygg och slog till en skallra som jag höll framför dig...flera gånger... Du såg väldigt förvånad ut när Du kände på den och jag började nästan lipa...Du växer och utvecklas alldeles för fort!

Nu börjar Du få pappas fina ögon...ska Du inte få något efter mamma =)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Grattis grattis Agnes.

Måste bara kommentera det här med arv från mamma....vi som känner din mamma lite bättre vet att allt med fisar och rapar har du med ALL SÄKERHET ÄRVT AV DIN MAMMA!!!!!!!!!!!!!!!!! Bajsproduktionen din mamma skriver mycket om ligger kanske också nära tillhands.....:))))))men-vad vet jag...

tant pia

2009-01-21 @ 20:51:02
Postat av: Anna, Maja och Hedda

Tänkte på er igår då jag såg i tidningen att Agnes hade namnsdag. GRATTIS lilltjejen!!!

2009-01-22 @ 16:36:13
URL: http://www.ridgebacktassar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0