Lååång och tung tjej....



Jaha, då har vi varit på BVC och haft samtal. Jag hade ingen förlossningsdepression fast det trodde jag inte heller... Du växer så det knakar och är fortfarande över kurvan vad gäller längden (nu 61 cm). När jag tog av Dig kläderna konstaterade hon ganska snabbt att Du ökat i vikt och frågade om jag ger Dig tillägg...hihi....Du får bara bröstmjölk och klarar Dig tydligen utmärkt på det eftersom Du numera även är över kurvan vad gäller vikten (6 165 gram). Även BVC-tanten charmade Du genom att sitta och skratta så fort hon tittade på Dig. Du är ett riktigt charmtroll! Hon tyckte även att Du var otroligt stabil när Du satt i mitt knä men vad vet jag? Jag vet inte när barn börjar sitta raka i knät men tydligen inte redan :)

Idag har vi varit hos farmor och farfar och ätit en massa god mat. Du var så ledsen så och jag vet inte riktigt om det var för att Du var övertrött eller för att Du hade ont i magen (jag tryckte ju i mig en massa onödig choklad i natt när jag kollade på hockeyn...Sveriges juniorer förlorade mot Kanada i finalen IGEN).

I förrgår var vi hos kusinerna i Växjö. Du sov mest men vaknade till slut så faster fick gosa med Dig en stund. När vi kom hem var det fruktansvärt kallt så pappa eldade i brasan. Vi satt nere i källaren och värmde oss en bra stund. När vi väl gick upp och skulle lägga oss så var det så kallt så jag ville inte att Du skulle ligga själv i din kalla säng. Det slutade med att Du fick sova mellan oss i sängen. Jag upptäckte nackdelarna med barn i sängen! Som Du viftade med armarna och höll på hela natten....fast det är ju ganska gosigt oxå. Jag tror att det var nästan minus 18 grader på natten!
Lilla Du i mammas och pappas säng. Du funderar nog över vart Du har hamnat....

Morgonen efter var det så kallt i huset så pappa satte på ugnen för att vi skulle kunna sitta i köket och äta frukost. Nu visade Du klart och tydligt att det var inget kul att sitta på golvet längre utan nu är Du stor nog att sitta med vid bordet. Det blir dock lite krångligt när Du inte kan sitta riktigt ännu men vi löste det på vårt sätt....
Det bästa man har sättar man på bordet......bortskämd?!?

När vi käkade frukost fick Du smaka juice....


Nu har Du börjat få långa ögonfransar och riktiga ögonbryn...vår lilla söta prinsessa....

Vår lilla fisunge...igår fick Zacke Dig att skratta riktigt högt genom att tramsa sig vid köksbordet. Du tyckte att han var såååå kul..... Vilka gulliga syskon Du har som busar och pysslar om Dig!

Kommentarer
Postat av: Anna

Hon blir ju bara sötare och sötare för varje blogginlägg...

2009-01-06 @ 22:18:36
URL: http://www.ridgebacktassar.se
Postat av: Anonym

Vad söt du är, Agnes! Vad har du gjort på kinden? Klart man ska sitta med vid bordet även om det är PÅ bordet!

2009-01-07 @ 13:20:27
Postat av: Sofia

Det var jag som skrev ovan...

2009-01-07 @ 13:22:02
Postat av: Mormor Karin

Klart att lilla Agnes ska ha dop. Hon har ju redan fått dopklänningen av morfar Kaj (hoppas att den passar).Agnes växer så det knakar så passa på att njut av stunderna även när hon kinkar lite. Tänk om hon hade haft kolik......

2009-01-07 @ 20:45:00
Postat av: Mamma Linda

Agnes river sig själv hela tiden. Jag klipper och filar hennes nagler för jämnan men hon lyckas ändå riva sig ibland...stackars barn...kan det vara något för soc? :)

2009-01-08 @ 14:06:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0