HELG



Då var det helg igen! Idag har vi varit i Växjö och verkligen storhandlat inför dopkalaset. Vi blir nästan 50 personer och jag tror aldrig att jag har handlat så mycket mat på en gång! Roligt men lite bökigt att få plats med allt!
Sovandes i bilstolen innan vi ska åka. Du sov Dig igenom alla mataffärer. Till slut vaknade Du till och fick lite mat i bilen och ren blöja sedan satt Du och studerade oss medan vi tryckte i oss hamburgare på Max.

Ditt humör är precis som mitt....varierande...ibland vaknar Du på helt fel sida och då är det inte mycket som får Dig glad, förutom de minuterna Du käkar, och sedan kan Du somna om och vakna med ett leende. För tillfället är Du inne i en period att när Du har vaknat så ska vi inte byta på Dig utan då vill Du bara vara nära...jag har försökt vänta och vänta men när vi gick här fram och tillbaka och Du hade en kall kissig eller bajsig blöja så känns det lite tramsigt så nu blir det skötbordet och skrik några minuter och sedan blir det bra igen...fast lite tjurig är Du allt och det trillar riktiga krokodiltårar...

 I torsdags badade jag och pappa Dig. Visst blev Du blöt och luktade gott men även jag och pappa var helt dyngsura. Som Du härjade i badbaljan....så kul!

För tillfället känns det som om Du bara sover och sover. Jag går och längtar efter när Du ska vakna. Både igår och idag har varit riktiga sovardagar. Igår somnade Du halv nio och sov till kl 04, fick mat och ren blöja (i den ordningen för att inte väcka hela huset!), somnade om och sov till kl 08. Sova...sova....sova...när Du väl är vaken är vi många här som slåss om Din uppmärksamhet.

Så trött men så söt...

Vilka coola skor Du har fått av Sussie!

Kommentarer
Postat av: Ebba

Du är ju hur söt som helst!

2009-01-17 @ 22:21:57
URL: http://ebbasmulpaj.blogg.se/
Postat av: Evalena

Så god hon är den lilla trollungen, skönt för dig att hon sover och är så glad jämt, du tröttar säkert ut henne när hon är vaken, kan tänka mig att det blir en hel del bus. Kram på er.

2009-01-18 @ 12:11:49
Postat av: Mormor Karin

Så gullig och ock hon ser ut att vara lite full i f-n i Labankläderna.Agnes

2009-01-18 @ 15:20:25
Postat av: Mormor Karin

Förra kommentaren gick iväg innan jag hade skrivit färdigt men nu har jag ju hunnit glömma vad jag skulle skriva.... Agnes, nu ser vi fram mot att få träffa dig och hela familjen på det stora DOPET!

2009-01-20 @ 14:51:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0