En heldag i sängen...


Efter en natt med tre timmars sömn så har Du, jag och Tarzan en heldag i sängen. Jag har provat extrasängen i natt som andra har tvingats sova i och jag ber verkligen om ursäkt eftersom den går absolut inte att sova i. Sedan har jag provat skinnsoffan och den är verkligen inget jag rekommenderar heller. Idag finns inga måsten, telefonerna är bortglömda och vi gör ingenting. Jag blundar för all smuts på golven och alla grejor överallt och jag förtränger stressen över dopet som närmar sig med stormsteg och jag borstade tänderna först vid tio-tiden. Man får ha en sådan dag när man är så trött så trött. Lilla Du sov däremot från kl tolv till kl sex i morse och är så nöjd med tillvaron.

Lite bus i köket har vi hunnit med. Helt plötsligt är babysittern rolig igen. Vi har övat på att känna på olika saker men Du är mer intresserad av mitt minspel än av vad Din hand gör.


Det finns inget bättre än att känna hur Du vaknar, titta på hur Du bankar med händerna, vrider Dig, gör en massa ledsna miner och se hur Du slår upp Dina fina ögon, tittar på mig med Dina stora blåa ögon och ger mig ett leende. Det är oslagbart att få uppleva det och då gör det inget att man är tröttare än tröttast...

Lite morgonmys i soffan har vi oxå hunnit med.


Jag får ju inte glömma Tarzan....även han har valt en dag i sängen med oss. Vad ska man göra en dag som denna när det bara snöar och snöar?


Kommentarer
Postat av: Emma

Gud så söt tjej du har!



Hittade din blogg genom allt för föräldrar, oktober barn!

2009-01-08 @ 21:34:09
URL: http://emmamadelenemilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0