Busdags



Vilken mysig dag vi hade igår! Vi gick upp med pappa och sedan höll Du dig vaken i två timmar, sov en timme och sedan vaken två timmar igen. Du brukar knappt vara vaken 1,5 timme annars men igår var där energi i Dig. Vi busade i sängen och på Din filt på golvet. Nu tycker Du det är kul att ligga på magen och titta på allt men efter ett tag så blir Du trött och i stället för att lägga huvudet ner så skriker Du argt, börjar dregla och till slut kräker Du. Igår fick Du träna på att rulla från mage till rygg. Nytt för gårdagen var att Du nu verkligen förstår bus. Jag blåste Dig på magen och halsen och Du skrattade/glädjeskrek så det hördes i hela huset.
Glad stund innan Du blir trött och arg.

Du är torr över hela huden så igår var jag på Apoteket och hämtade ut en hudkräm till Dig. Hoppas att Du snart blir bättre! När vi var hos barnmorskan träffade vi storasyster och hennes mamma där. Som Du tittade på storasyster! Det var precis som om Du tänkte att hon känner ju jag men vad gör hon här....Du kunde ju inte veta att hon skulle hämta sin tandställning :)

Jag bara älskar Din små söta fötter som får massvis med pussar varje dag.

Även Dina små söta händer får en massa pussar. I natt när Du låg på skötbordet och jollrade fick Du helt plötsligt syn på Dina händer och jag trodde att NU ska hon börja använda händerna till att utforska världen med men en minut senare var händerna i munnen som vanligt.....

Igår var vi hos prästen och diskuterade dopet. Hon hade lite frågetecken till min inställning. Jag var ärlig och sa att dopet inte är viktigt för mig och att det egentligen är Agnes som ska välja om hon vill tillhöra kyrkan. Tydligen kommer det någon fråga till föräldrarna under dopet om de vill att barnet ska döpas med allt vad det innebär med Gud och Jesus....jag lovade att jag inte skulle svara nej :) Jag frågade vad som skulle hända om jag sa nej eller om den ena föräldern inte vill men fick inget rakt svar....prästen såg lite orolig ut...det behöver hon inte vara. Nu blir det dop!

Så söt i tröja från kusinen...

Idag ska vi inte göra något speciellt. Du somnade precis i soffan så jag ska bära in Dig i sängen. Även nu lyckades Du hålla Dig vaken i två timmar så om dagen blir som igår så ska Du sova en timme nu...fast två dagar blir aldrig likadana så vi får väl se vad som väntar idag.....det kommer dock bli mycket bus och många pussar....


Kommentarer
Postat av: Pia

Stackars Natta som måste hämta sin tandställning hos barnmorskan....:)))))

2009-01-15 @ 10:02:14
Postat av: Mamma Linda

Jepp...så går det till i Hovmantorp. Där fixar barnmorskan ALLT :)

2009-01-15 @ 10:23:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0