Tre månader!


Phu...vilka dagar det varit. Du var gnällig (sett ur vinkeln "ett barn som alltid är glad och har skrikit ordentligt max 10 gånger i sitt liv") i två dygn, sov som en stock och var glad i ett dygn och nu har Du härjat i natt igen. I förrgår var det skrikande och gnällande hela dagen (förutom hos barnmorskan för henne charmar du alltid så gott Du kan...eller förresten, Du skrek ju till när Du fick ena sprutan i låret). Pappa lyckades till slut få Dig att somna vid sju-tiden och sedan sov Du till tolv, fick mat, somnade om och sov till sex på morgonen. Då gick vi upp och framför mig hade jag en solstråle. Så var Du hela torsdagen och Du sov väldigt mycket. Jag har gett upp alla försök att få någon rutin eller insikt i hur dagarna kommer att bli eftersom det blir ju ändå Du som styr och jag förstår inte alltid hur eller varför de blir som de blir :) Igår skrattade vi, busade, övade "rulla runt", badade i vasken (Du bajsade ner hela Dig och hela skötbordet på morgonen och var J Ä T T E G L A D) och jag tog foton på Dig i dopklänningen. När jag käkade lunch satt Du i babysittern, nästan under bordet eftersom bordsduken är det mest intressanta i köket för tillfället, och pillade och studerade bordsduken en lång stund. Eftersom Ditt påslakan är fullt med prickar har jag börjat lägga det på vår säng och sedan Dig på mage där så kan Du ligga långa stunder och studera prickarna.


Stackars liten....fick två sprutor och två jättefina plåster!


I natt var det mat var fjärde timme igen och Du var ledsen. Nu har jag precis kommit hem från kyrkans öppna förskola och där var Du en solstråle och tyckte det var såååå kul när vi sjöng och gungade Dig i ett lakan. Du var yngst men storleksmässigt nästan lika stor som vissa mycket äldre barn. Efter allt dansande och sjungande (med en mamma som tittar i taket när det sjungs om Jesus....) så blev Du så trött och fick sova i en soffa. Det passade mig alldeles utmärkt eftersom jag då fick dricka kaffe och snacka skit med de andra mammorna en stund i lugn och ro...

Igår fick vi både fleeceoverallen (storlek 80!!!) som jag beställt på nätet, babyvakten (oxå från nätet...superbra ljud) och en skiva från moster med en massa fina dopfoton (TACK Camilla!)....så kul med en massa paket! 

Du sov Dig igenom nästan hela dopet! Vaknade till när prästen skvätte vatten på Dig och sedan somnade Du om igen...   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0