Äntligen måndag



Phu vilken söndag det var! Du åt kl 16.30 på lördagen och åt sedan inte förrän 9,5 timme senare och jag vet inte om det var det som sabbade söndagen men vilket humör Du var på... Inget var roligt och det var såååå synd om Dig hela tiden. Du åt var tredje timme hela söndagen och kompenserade verkligen för timmarna utan mat dagen innan. På eftermiddagen bajsade Du ner hela Dig totalt och jag informerade pappa om att det var värsta blöjan någonsin! Några timmar senare bajsade Du ner hela Dig igen OCH babysittern....det var en sådan dag :) Du lyckades även ha en stunds hysteriskt skrikande....det började när jag smorde in Dig med hudkräm. Du är torr på hela kroppen så jag tror att det kan ha gjort ont med krämen på vissa partier. Stackars Dig! Tårarna sprutade och Du var helt otröstlig....tills Du fick mat... På kvällen var både jag och pappa helt slut så vi gick och la oss strax efter nio men idag är det nya tag!
Allt är skit...

På söndagskvällen kollade Du och jag på TV en stund. Vad tragiskt.....Du tycker redan att TV:n är jättespännande. Jag kände att alla mina principer om att TV:n inte är någon barnvakt försvann i samma sekund som Du tystnade och nöjde Dig med att imponeras av något dåligt program på TV:n.
Du älskade att ligga och titta på TV

Vi hann även prova dopklänningen. Som tur var så passade den trots Din "lilla" viktökning så nu finns det inget som hindrar ett medlemsskap i kyrkan. Med lite tur så skriker Du under hela dopcermonin och visar Ditt ogillande! Jag och pappa satt igår och kollade på psalmer. Den enda "doplåten" jag kan är "tryggare kan ingen vara" medan Din pappa verkar ha full koll på både psalmer och bibel. Han får välja låtar helt enkelt!

På tal om kyrkan så ska vi i morgon till kyrkans variant på öppen förskola (den enda varianten som finns i Hovmantorp). Jag måste ju gå dit så att vi får träffa andra mammor och Dina framtida kompisar men jag undrar om jag måste smyga in eftersom jag inte är medlem i kyrkan längre. Tänk om det är en massa kyrkligt kling och klang...då åker vi till Lessebo i stället för där har BVC öppen förskola.

Coola bruden som snart kan sitta i vagnen.


Idag har varit en sisådär dag. Du är lite glad, lite gnällig, lite trött och mycket hungrig. I morse fick Du massage och det var lite skönt. Sedan sov Du en timme och strax innan lunch kom vi iväg på promenad. Strålande sol men som det blåste! Du var lite vaken... Vi var och handlade och sedan låg Du och gnällde lite på golvet och i den numera rentvättade babysittern medan jag gjorde kladdkaka. Du dreglar kopiösa mängder och tuggar på Dina händer hela tiden så jag börjar undra om Du har tänder på gång?!? De ska ju inte komma förrän om flera månader men dreglandet kan tydligen börja lååångt innan eller så har Du bara upptäckt munnen.....

Att sitta i babysittern kan vara:
intressant
utmanande
skittråkigt
lite otäckt.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0