Stackars pappa


Nu är det Din pappa som ligger sjuk i influensan där hemma... Vi hade världens tur som åkte ner till Skåne förra fredagen. Storebror låg sjuk hela förra veckan och var inte riktigt kry på helgen, sedan fick storasyster och nu pappa. Vi stannar kvar i Skåne tills de är friska...40 graders feber låter inte så lockande för en liten tjej som Dig. Hoppas, hoppas att Du slipper influensan!!! Stackars pappa som får vara utan sin lilla tjej så lång tid. Du saknar nog honom lite oxå. Häromdagen fick Du lyssna på pappas röst i telefonen. Du tystnade och började titta runt i rummet....så söt, så söt....

 


Igår var mammas kusin "jävla Jenny" här och hälsade på. Hon hade med sig världens godaste bullar. I stället för kanel så var de fyllda med smör, socker och riven vit choklad. Jag tryckte i mig tre stycken för säkerhets skull (en för Dig och två för mig). Jenny hade även med sig en märklig frukt. Jag minns inte vad den hette men det var en blandning mellan grape och melon. Varför har de så konstiga frukter i Tomelilla? Hur stor kan efterfrågan vara egentligen? Ja, ja...den var oxå god. Jenny busade massor med dig!


Den här haklappen köpte jag i Åhus. Svindyr men superbra. Du dreglar kopiösa mängder för tillfället och var helt röd under dubbelhakorna. Puder och den här haklappen har fixat det! Haklappen blir inte våt rakt igenom...superbra!



För tillfället är fötterna det mest spännande som finns. De funkar både med och utan strumpor. Nu känner Du dig hemma här oxå och allt är som vanligt. Du sover helst 12 timmar på natten med en amning och vaknar gärna kl 06 på morgonen. Igår blev det dock lite annorlunda eftersom morbror Danne och Maria var här. Jag tänkte att Du skulle vara vaken lite längre så de kunde gosa med Dig men det var inget som funkade så bra. Du fick sova redan vid fem och sedan väckte jag Dig vilket innebar att Du blev jätteledsen och tjurig (fullt förståligt!) och efter mycket gosande blev Du glad igen men Du var sååå trött. Vid åtta gick jag och la Dig och sedan sov Du till 02, fick mat, väcktes vid 04 då jag upptäckte att Du låg kvar i min säng (jag hade somnat när Du fick mat!) och bredde ut Dig (utan att överdriva så tror jag att Du hade 75 % av 90-sängen och jag låg på sidan och halvt utanför på resten)...så vid 04 när jag skulle lyfta över Dig så vaknade Du, fick ren blöja och sedan låg Du och pratade i Din säng i minst 30 minuter. Kl 06 vaknade jag av Ditt jollrande och en bajsdoft :) 


Kommentarer
Postat av: JJenny

Du är för rolig! Det finns tydligen inte mycket roligare än att stå på benen. Och mamma som oroar sig för att du inte vill rulla runt. Du kommer för satan att gå runt och vissla innan du tränar in saker i liggande ställning. Det får du vänta med till du är 12, precis som vi som är Eva-Lenas töser fick göra:0)

2009-02-20 @ 14:21:44
Postat av: Christel o Göran

Det var en liten gullig tös vi hittade ,

Ha det så bra

2009-03-24 @ 17:46:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0