Säkerhet



Även om Du är en "ståltjej" så finns det en massa saker som kan hända och jag får ångest bara jag tänker på det. Idag var det dags för träff med föräldrargruppen och vi fick se på tre filmer. En film om säkerhet i bilen (ganska självklara saker), en film om allt farligt i hemmet (rengöringsmedel, kontakter, bokhyllor, trapper mm...en del bra saker men om man tror att man kan skydda sitt barn mot allt i hemmet så får man nog stänga i barnet i ett madrasserat rum...lite koll på barnet kan väl vara huvudregeln, eller?) och en film om när barnet sätter i halsen. Just att sätta i halsen är min stora ångest och jag är livrädd för det. Jag har ingen aning om varför, har aldrig själv satt något i halsen, men bara tanken på att Du inte ska få luft gör mig helt svimfärdig...det blir ju inte enklare av att försöka räkna ut hur lång tid det skulle ta för en ambulans att komma hit från Växjö. Jag fick testa dunka en docka i ryggen idag och såg hur den lilla godisbiten åkte ut men det gjorde mig inte ett dugg tryggare. Du kommer ALDRIG få äta fisk med ben i och nu när jag tänker efter så vill jag nog helst att Du ska äta flytande föda tills Du jag är senil och inte förstår faran... :)


Jag var bara tvungen att köpa en ny stålmannen pyjamas till Dig eftersom Du var så söt i den förra...

Igår testade jag och pappa att ge Dig burkmat för första gången. Allt är dokumenterat på film men det var inget speciellt roligt egentligen eftersom det såg ut som om Du käkat burkmat sedan Du föddes. Du åt och åt och åt och blev arg när Du inte fick mer. Du är glad i mat helt enkelt! Idag när vi var i affären så tittade en äldre man på Dig och sa sedan "sju månader?"....tja, det var bara att förklara att Du snart blir fyra varpå han svarade "oj" och hade en förklaring om att hans barnbarn också var stora osv. Jag tycker i alla fall att Du är finast i hela världen och är glad för att Du har världens gosigaste lår och armar (lite mycket veck att hålla reda på bara...).


Fötter, fötter, fötter.....

Kommentarer
Postat av: valena

Sa fina bilder och det ar klart att jag maste in och titta aven om jag ar i Egypten.... manga kramar

2009-02-28 @ 07:49:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0