Pappasjuk...


Igår var Du nog riktigt pappasjuk...Du var så ledsen vissa stunder och vid ett av tillfällena så ringde pappa. I samma sekund som Du hörde hans röst i telefonluren blev Du tyst, tittade efter honom i rummet och sedan smög det fram ett leende. Om det här hade hänt en gång så hade jag kunnat förklara det som en tillfällighet men samma sak hände flera gånger. När Du blev jätteledsen var det bara att ringa pappa så blev Du lugn några minuter...åååh, vad Du kommer att bli glad när pappa gullar med Dig.

Igår testade Du och jag att duscha tillsammans. Det var så mysigt och Du var väldigt nyfiken på vattnet. Det gjorde inget att det rann vatten över hela Ditt ansikte...det var bara att blunda lite så var det ju helt ok. Däremot så avskyr Du att viras in i handduk efteråt...det är ju så kallt om man jämför med sköna duschen.



Du sov massor igår och var helt varm efter Dina ledsna stunder så Du somnade redan vid sex-tiden. Sedan vaknade Du vid tolv men jag lyckades få Dig att somna om till halv två då det blev ren blöja och amning i sängen. Sedan sov Du till 07 i morse! Det har inte hänt på flera veckor....Du vaknar vanligtvis alltid klockan 06. Idag har Du åter varit på ett strålande humör och Du har busat med Jenny och Ola och mormor och morfar. Så många människor som gullar med Dig varje dag...det är precis som det ska vara =)

Om ingen sysselsätter Dig så är Du ganska bra på att ligga och känna på Dina fötter. De är sååå spännande och det är så mysigt att ligga utan kläder...

Idag åkte vi pulka igen. Jenny och Ola tyckte att det såg himla kul ut med lilla Dig i pulkan. Jag tror att Du tycker det är lite spännande i alla fall. Tur att tant Pia tog med pulkan till dig! Medan jag drog runt Dig i pulkan passade Jenny på att göra snöfigurer...eller vad det nu var... Morfar ringde från Thailand idag. Han hade 33 grader medan vi sitter här med en massa snö som för tillfället håller på att töa bort. Tråkigt grått slaskväder!

I natt såg jag hur Du smygövade på att vända Dig från rygg till mage men det gick inte så bra. Däremot gör Du rejäla krypförsök och har börjat få in en ålningsteknik. Ligger Du i soffan så skjuter Du dig framåt genom att trycka fötterna mot ryggstödet. Ligger Du på golvet blir Du skitarg för att Du inte kommer fram men rumpan skjuts upp och benen in så Du har börjat träna....


Coola tjejen med antydan till tuppkam :)

Så här länge har vi aldrig varit ifrån pappa och medan vi blir bortskämda hos mormor och morfar så har han legat sjuk och nu fixar han för fullt med huset. Fast om jag tittar på Dig så ser jag ju pappa hela tiden eftersom Du är så lik honom. Bibbi tyckte dock att Du hade mormors dubbelhaka...hihi... Du har fått mina tjocka lår och mitt humör men annars är Du verkligen pappas lilla tjej.

Det är helt ok att ligga i soffan, tycker Du, men om Du hade fått bestämma så hade Du tittat på TV hela tiden. Jag förstår inte varför det ska vara så spännande med TV:n hela tiden och försöker lägga eller sätta Dig med ryggen mot TV:n men då vrider Du nästan huvudet ur led för att kunna titta. Jag tror inte att TV:n är så bra för lilla Dig....Du får tillräckligt med nya intryck varje dag ändå!

Jag kunde inte låta bli att fixa till håret när jag smorde in Dig...Du är för söt, hjärtat!


Kommentarer
Postat av: Camilla

Som hon växer... Och alldeles bedårande söt är hon! Måste även berömma de fina bilderna. Den första i detta inlägget är fantastisk :)

2009-02-23 @ 22:33:25
URL: http://millasvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0