6,4 kilo är genomsnittet



Då var vi hemma igen....varför har vi alltid mer packning med oss hem än dit? Nu hade både mormor, Bibbi, Irka och Pia handlat kläder till Dig....Du blir så bortskämd så... Resan hem gick bra men det var lite bökigt med vagn, packning, bilstol och amningskudde. Du satt mest och sov men hann med att charma tågkonduktören också...När vi kom hem så möttes vi av en nymålad hall i källaren, städat hus och en superfin målning som storasyster gjort i alla hjärtans dag present....hon är för söt helt enkelt! Pappa överraskade oss och kom hem tidigare från jobbet. Du blev jätteglad över att äntligen få träffa pappa igen men mest glad blev Du nog över att få återse den polska mobilen över Din säng.
 
Fötterna är fortfarande roligaste "leksaken"...
Och man får inte störa Dig i "fotarbetet"....

62,5 cm och 6 400 gram är genomsnittet för flickor vid fyra månaders ålder. Igår var vi hos barnmorskan och det visade sig att Du var 65,5 cm lång och vägde 7 780 gram (men Du hade faktiskt inte bajsat på hela dagen)....och Du är inte riktigt 4 månader än =) Vi brukar säga att Du är "stor och stark".

Mormor tog en hel del fina foton på oss.
Mitt i mästerfotograferingen ville Du flyga lite...

Idag har vi varit på den icke religiösa öppna förskolan. Supertrevligt! Vi kom en halv timme senare eftersom jag hade tagit fel på tiden. Det är halv tio och inte tio...så nu har jag det nerskrivit till nästa gång. Idag var där en bäbis som bara var en månad! Helt ärligt så tror jag aldrig att Du har varit så liten. När vi skulle gå hem så visade det sig att det hade börjat ösregna. Äntligen fick jag en anledning att prova regnskyddet till sittdelen också och det passade som tur var. Du blev lite instängd där under regnskyddet men tyckte nog det var ganska varmt och skönt eftersom du somnade innan vi hade gått 10 meter.

Titta så rödhårig Du börjar bli...tur att Du får något från mamma! Idag på öppna förskolan så var det två mammor som påpekade att Du är väldigt lik Din pappa.

Igår fick Du en gråtattack vid niotiden. Jag är helt övertygad om att Du drömmer något och blir rädd. Det var nog femte gången som Du vaknar helt förtvivlad och gråter och gråter och gråter och är helt otröstlig. Jag vet att det inte är blöjan och jag vet att Du inte är hungrig men ändå så är det bara bröstet som funkar. Så fort jag lägger Dig till bröstet tystnar Du, äter lite och somnar....TRYGGHET. Varför lär jag mig inte? Varje gång har jag provat allt annat eftersom jag vet att Du inte är hungrig men det är ju bara bröstet som funkar. Pappa har nog inte sett Dig så ledsen innan och undrade om det fanns fyramånaders kolik och man blir ju lite orolig att Du har ont någonstans. Fy, vad Du var ledsen...tårarna sprutade och Du skrek dig helt genomsvettig. Nästa gång ska jag inte hålla på och tramsa med en massa annat utan ge Dig tryggheten (bröstet) bums. Nu äter Du förresten bara fem gånger/dygn. Helt otroligt! Lika otroligt är det att Du trots allt kan öka så mycket i vikt...hihi...mammas vegetariska mjölk funkar tydligen alldeles utmärkt!

Så här kul är det att ligga i badbaljan och titta på när mamma hänger tvätt. Kolla coola plyschbodyn som Parthena köpt till Dig!

Igår fick vi paket med posten. Det bara fortsätter trilla in paket till Dig...helt otroligt. Nu var det min moster Eva-Lena som hade stickat världens finaste jordgubbströja med en jordgubbsmössa till...åh, vad Du kommer bli fin i det också.

Tant Pia hittar alltid en massa roliga saker till Dig. Den här är till för alla Dina nappar. På varje sida finns ett djur och man kan sätta in nappar i munnen på djuret. Mamma tycker också att det är bra att slippa ha nappar i hela huset. Nu vet vi var de finns...

Kommentarer
Postat av: JJenny

Sådärja. Familjehemligheten går i arv. Antagligen kommer du en gång att bli fascinerad över mormors halvnakenfoto och jag ser att det nu är mammas tur. De där bilderna på studentplakaten vågar jag inte ens tänka på... Så söt du är. Och du har världens härligaste leende och kloka ögon.

2009-03-02 @ 21:15:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0