40-års kalas


Igår var vi på 40-års kalas i Diö och då var Du så här fin. Pappas kusin fyllde 40 och hade ordnat en jättetrevlig fest. Först var vi hemma hos farbror Andreas men då var Du helt plötsligt rädd för alla där och var inte alls på humör. Jag såg då framför mig ett kalas med en skrikandes Agnes på armen men när vi väl kom till festlokalen så blev Du ditt vanliga jag. Du satt tryggt i pappas famn och studerade den nya omgivningen och strax innan middagen så gick vi upp på ovanvåningen och la dig i vagnen. Där sov du hela kvällen och jag väckte Dig vid halv elva för blöjbyte och matning och sedan körde vi hem. Det var då jag tog det här fotot.... Väl hemma så märkte Du knappt att jag la Dig i sängen och Du sov till halv fem i morse och somnade sedan om snabbt. Jag börjar dock bli lite orolig för Ditt bajsande...nu är det TRE dygn sedan jag bytte en bajsblöja!


Igår morse fick Du sitta med vid frukostbordet och Du tyckte att det var sååå kul. För tillfället har Du stora bekymmer med Din tunga....

För tillfället är Du en kopia av Din pappa. Vi har ett foto på pappa när han är tre månader och pappa försökte ta ett liknande fotot på Dig. Du tyckte att det var skönt att ligga naken på Tarzans fäll (pappa ägnade en lång stund åt att ta bort allt katthår från den).


Idag kommer storasyster och storebror hem så nu kommer Du få busa en massa igen. Den nya babyvakten är superbra så nu kan vi kanske se på film igen allihopa när Du sover. Eftersom projektorn är nere i källaren så har vi inte kunnat låta Dig sova själv på ovanvåningen innan men nu när vi har en babyvakt är vi mer rörliga igen. Skönt! Fast jag klarar mig inte några längre stunder utan Dig....längtar ihjäl mig när Du bestämmer Dig för att sova tre timmar en eftermiddag. Hur ska jag klara av att börja jobba igen?!?

Du håller på och krånglar lite med amningen igen men jag är inte speciellt orolig. Du växer och ser ut till att må bra men ratar bröstet ibland trots att Du är hungrig och blir jättearg. Jag är osäker på om Du tycker att det kommer för mycket (ser ibland hur det nästan svämmar över i Din mun) eller om det kommer för lite och Du blir sur för att Du får kämpa lite. Oavsett vilket så brukar det rätta till sig och jag läste precis på nätet att många mammor med barn i Din ålder hade exakt samma problem. Du har Din mammas humör och kan växla från glad till arg på två sekunder....vi kommer nog ha våra duster om sisådär 14 år :)

 Så här glad var Du när Du vaknade i morse...ingen baksmälla här inte...


Kommentarer
Postat av: Mormor Karin

Du är verkligen en kopia av din pappa. Sätter man fotot av din pappa sidan om ditt så ser man nog ingen skillnad förutom märket på armen. Kul att du kan sitta med vid frukostbordet,du kan ju snart börja med smakprover.

2009-02-01 @ 14:22:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0