Vilken helg!


Den här helgen har det varit full rulle. I lördags var det dop då lille Jonathan döptes. Vi körde tidigt till Älmhult eftersom vi skulle in på IKEA en sväng också. Du var jättefin i lila klänning, lila tights och halsband men på IKEA kissade Du när pappa bytte blöja så det kom kiss på klänningen. PANIK! Hittade en ny klänning till Dig i en affär och sedan bar det av till kyrkan. Eftersom pappa skulle vara fadder så var det ju hyfsat viktigt att vi var där i tid! Du vägrade somna i bilen eftersom det var mycket spännande att även syskonen satt där bak så lagom tills dopet skulle börja så somnade Du. Mammas tös....allt kyrkligt är sövande :) Sedan åkte vi hem till Jonathan och åt som vanligt supergod mat. Du var trött och odräglig så vi stannade inte så länge. Vi kände att det var dags att åka hem när Du till slut satte Dig vid ytterdörren och grät och sa "brrrrrum". Hur tydlig får man bli?
Väl hemma skulle jag vara duktig och fixa varma mackor till mig och pappa medan pappa sov en stund i soffan. Det slutade med att han vaknade till brandvarnarens tjut och minuterna efter slog jag sönder ett glas i källaren....phu! Ett krossat glas kan vara bra ibland eftersom det tvingar fram dammsugaren. Så i morse blev det städning här hemma även om det inte brukar stå på vår "att göra lista" på söndagar.... Fast först hade vi en lång mysig frukost, Du, jag och pappa. Finns det något underbara än att bara njuta av varandra? Helgerna är viktiga och det brukar vara söndagar som blir umgås, mysa, prata och bara vara.
Idag har Du flera gånger upprepat "pappa e" och sedan blev det "mamma e" och till sist kom "nanna". Jag brukar säga "mamma e här" när Du blir ledsen eller när Du behöver närhet och jag brukar förklara att pappa e på jobbet. Undrar om Du menade att idag var det "pappa e här" och "mamma e här" men "nanna var inte här". Någonting menade Du i alla fall eftersom Du upprepade det flera gånger och ville att vi skulle förstå. Du kommer nog prata lite skånska allt!
Ikväll var vi och tittade på när Natta hade gympauppvisning. Du var trött men sken upp när Du fick se Natta och Zacke. Som Du saknar dem...

Kommentarer
Postat av: faster ulrika

Jag tror du menar: - Var är pappa? Var är mamma osv. Ni barn ändrar ju så gärna på ordföljden. Och du var inte alls odräglig i lördags. Bara mkt trött.



Pussisar Moppan

2009-12-07 @ 08:47:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0