Schhhhhh....

Schhhh....dockan sover (eller är den död med tanke på hur den ligger i fina dockvagnen som Du fått av Bibbi)?
Nu har familjen äntligen återhämtat sig efter den otäcka maginfluensan. Jag som aldrig har varit magsjuk fick en helt ny (nära döden) upplevelse. Magnus blev dålig i söndags kväll och låg utslagen hela måndagen. Då var Du och jag och handlade julklappar i Växjö. På måndags kväll blev det min tur. Jag kräktes konstant och parkerade mig nere i källaren. Jag har ett starkt minne av att jag någon gång på natten är så trött och matt så jag orkar inte gå ut från toan utan la mig på mattan där....då tänkte jag "det är så här det känns att föda barn, man är maktlös, liten och till slut uppgiven och vill inte vara med längre". Samma natt blev det storasysters tur och som tur var kände pappa sig lite bättre och kunde ta hand om henne på natten. När man väl slutar kräkas tycker man ju att det borde vara bra men fy vilken tid det tog för kroppen att återhämta sig! Först ikväll smakade mackan riktigt gott!!!!
Oj, vad Du bäddar fint till lilla dockan!
Idag var första gången som vi vågade oss ut efter "sjukan". Jag trodde att Du skulle älska snön men Du tyckte bara att det var jobbigt och otäckt och ville inte alls pulsa runt i all snö. När Du trillade så kunde Du inte resa Dig och det var väldigt, väldigt jobbigt att GÅ i snön. Jag, storasyster och Tarzan tyckte däremot att det var jättemysigt med all snö.
Lilla Hjärtat....det var ju inte riktigt så här våra sista dagar skulle bli! I morgon är det sista dagen och då ska vi bara mysa, Du och jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0