Pulkåkning och annat smått och gott!

Det funkar bra att äta själv ibland :)
Snön är inget vidare alltså men idag åkte pulkan fram och då funkade det. Din stackars mamma drog Dig runt kvarteret medan Du satt och skrattade och njöt. Det är ju redan tydligt vem som bestämmer här hemma :)
Du har förmånen att ha en storasyster som mer än gärna pysslar om Dig och räddar Dig från otäcka snön. Lilla bortskämda fisunge....
Leendet beror helt på att Du befinner Dig i pulkan. Din mamma är genomsvettig och hade svårt att hålla kameran rakt när hon skulle ta fotot men Du var glad....
Vad märkligt det känns att jag ska börja jobba i morgon. Du har fått pussar i överflöd idag och Du börjar tycka att jag är ganska jobbig. Hemmet är ett kaos idag trots att jag dammsög igår men jag blundar och försöker njuta av Dig varje sekund. Dina gosiga kinder, Din varma doft och Dina kloka ögon vill jag ska etsa sig fast i min hjärna så jag har det färskt i morgon. Det trillar ur en del nya ord ibland och numera säger Du:
*mamma, pappa, nanna (Natta), tatta (Zacke), där, titta, naj (nej...men du säger det på skånska av någon märklig anledning...kan beror på att när jag säger nej så är det ofta ett argt NAJ!), haj (hej, även detta sägs när du pratar med mormor i telefon och då blir det skånska), äda (städa), arg (jaaa, mamma blev arg), tsss (Tarzan), ticktack (klockan), hohoho (vad säger tomten?), mamma e och pappa e (tror du menar att vi är hemma), lite ankljud, billjud och andra djurljud som jag glömt. Hmmm...nu har nog glömt något men pappa får fylla på!
Tand nr 8 är här förresten. Nu ligger Du och pratar för Dig själv i sängen. Tjoho! Tvångspussning är på gång och sedan blir det lunch och pulkåkning. Fina, fina Agnes. Vår blivande storasyster!
Förresten...igår när jag drog fram dammsugaren så hämtade Du en liten tygbit (som jag fått av Mia och Lars för länge sedan som man använder för att ta av locket på kastrullen när det är varmt) och började damma i fönsterkarmen.
Av Dina föräldrar får Du bland annat ett prinsesstält i julklapp. Du älskar att krypa in i ett lektält på MVC så det blev ett lektält. Varför måste allt vara så tjejigt och killigt? Det fanns illrosa prinsesstält eller en borg som var gråtråkig? Jag föll för det stereotypa och köpte det rosa. Tragiskt!

Kommentarer
Postat av: Sara & Viktor

Vad klok du är som njuter in i det sista.

Ha det så bra på jobbet imorgon. Kram Sara

2009-12-17 @ 14:58:26
Postat av: Faster Ulrika

Lilla Sessan! Vem om inte du ska ha ett rosa prinsesstält? Pappa får väl sy ett nytt om du hellre vill ha ett grönt med krokodiler på... Fast om du tänker bli prinsessa när du blir stor så måste du nog lära dig att äta lite prydligare...Å andra sida har jag hört att moderna prinsessor både fiser och rapar så LITE matkladd är nog helt okej!



Pussisar Moppan

2009-12-17 @ 15:45:13
URL: http://???

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0