Orolig natt

Stackars liten vaknade innan midnatt och var ledsen. Du hade säkert ont efter elaka sprutan! Blöjbyte, kramar och framför allt en hel flaska välling gjorde att Du somnade om vid ett. Sedan var Du illpigg kvart över fem i morse så det är två trötta föräldrar idag....

Sprutan gick hur bra som helst. De öppnade kl 14 och vi var där väl 14.05 och då var de redan minst 30 personer i kö! Alla stod i lång korridor och jag insåg ganska snabbt att en docka, min mobil och bilnycklarna aldrig skulle räcka som underhållning. Då visade det sig att barn fick en specialkö så helt plötsligt var vi först i kön! Du satt i mitt knä när Du fick sprutan och det gjorde nog mer ont i mig än i Dig för Du tittade när hon stack och satte på ett plåster men sa inget. Mammas hjärta!
Efter den utmaningen så tyckte jag att vi var värda mysfika så jag köpte gigantiska lussebullar och glögg som hela familjen fikade på när pappa kom hem. Mysigt när vi alla är samlade vilket inte är ofta! Även Du gillade lussebullar och pepparkakor. Fast mest gillar Du att sitta vid bordet när vi är samlade. Du sitter oftast helt nöjd och sysselsätter Dig med att studera syskonen när Du pillar i Dig maten. Ganska märkligt eftersom Du inte är tyst många sekunder annars...
Nu ska vi fika och sedan blir det promenad i det vackra kalla vädret!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0