Arg mamma...

Idag fick Du uppleva en arg mamma. Jag pratade med mormor i telefon när det blev lite för tyst här hemma och när jag går ut i köket och tittar så Du inte äter Tarzans torrfoder (Du gjorde det igår och då blev pappa arg) så flyger Du två meter bort från Tarzans matskålar. Vad får jag se? Jo, ett mönster av torrfoder på golvet, FLYTANDES! Du hade då hällt ut Tarzans vatten på golvet, plaskade med all säkerhet i det innan jag kom för hela Du var dyngsur och sedan la Du ut hans torrfoder i vattenpölen. Mamma blev arg och skällde! Hela morgonen gick Du sedan och sa "arrrrg". Kommer Du göra om det? Med all säkerhet....
Finns det något bättre än att sitta och titta på I drömmarnas trädgård? Du är fortfarande helt förtjust i filmen och rusar till soffan på kvällen när vi säger att vi ska titta på PinkePonken (märkliga namn...).
Ibland blir det så spännande så att Du måste ställa Dig framför TV:n. Roligast är när de sjunger och dansar.
Igår var vi i Växjö hela dagen och handlade julklappar. Du är helt underbar att ha med. Roligast var att käka lunch på Max. För första gången så fick Du en egen liten hamburgare men favoriten var mina pommes. Ibland lyxade jag till det och då fick Du ett pommes som till och med hade lite ketchup på...mmmm.... Efter matstunden fick Du härja av Dig lite i deras lekhörna. Jag vill inte tänka på alla bakterier som fanns där men roligt hade Du. På eftermiddagen var vi på BVC och då blev det invägning och mätning. Vid drygt 13 månader är Du 81 cm lång och väger 12 130 gram. Låååång tjej! Du hade nästan gått upp allt som Du gick ner när Du var sjuk. Skönt!
Igår var Du leopard i fin klänning som Du fått från mormor och morfar. Tuff liten tjej...
Just det, i morse har det varit påklädning av Din teletubbie, Po. Det började med att hon fick på sig Din ena sko igår (pappa fixade) och idag ville Du att hon skulle ha den andra skon, mössa och strumpor. Du kom även med Din röd- och vitrandiga scarves men den visade Du väldigt tydligt att den skulle Du ha på Dig (sträckte fram halsen...). Du är för rolig.... Po har fått en ny stil i alla fall...

Kommentarer
Postat av: Cia med Emma från AFF

Ååååh... hur kan mamma vara arg på söta dig ;)



Känner igen detdär med att äta kattmat och leka med vattenskålen - det händer OFTA här. Även jag "försöker" neka Emma, men hon äääälskar kattmat :)



Låt Tarzan ha sin mat ifred Agnes, din mat är mycket godare - jag lovar! ;)



KRAMIS

Cia

2009-12-11 @ 07:46:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0