Korvätartjej


Glada miner vid matbordet...

Precis som Din pappa så är Du väldigt, väldigt förtjust i kött... I söndags när vi var hos mormor och morfar så åt Du drygt två långa smala korvar och en hel del pommes. Mat är gott...


Igår blev det en massa bär för Din del. När vi går till affären måste Du få lite blåbär och lingon på vägen dit/hem och sedan när vi härjade på gräsmattan så fick Du lite röda vinbär. Alla bär är goda! På kvällen gick vi ner och skulle möta pappa och då blev det blåbär och lingon igen....mmmm, säger Du. Trots att jag försvinner in i skogen och Du får sitta kvar i vagnen så är det inga sura miner...Du vet ju att jag kommer tillbaka med de goda bären...


Tarzan är väldigt, väldigt spännande..inte minst hans svans. Här har jag informerat Dig om att Du ska vara försiktig och visst syns det i blicken att Du två sekunder senare kommer dra Tarzan i svansen. Han är ganska cool och går undan när Du blir för närgången. Han är den enda som får sova hos mamma och pappa på nätterna :) Tarzan brer ut sig i sängen så jag och pappa ligger nästan utanför sängen ibland!


Idag har Du vandrat runt lite med Din gåvagn. Du är både stolt och lite rädd. Jag blev inte rädd förrän Du började ställa Dig upp i gåvagnen....

En tand har tittat fram så nu har Du tre tänder och jag ser att den fjärde är på gång oxå. Lite dregel och vaken en halvtimme en natt förra veckan...det var allt!


Humpelumpan står och hänger lite vid Turtles bur och poserar så glatt för kameran...vad ska det bli av den här charmtjejen egentligen? Du får och kan bli vad Du vill när Du blir stor....så länge Du vill göra något så kommer mamma vara stolt!

Idag funderade Du över lampan i köket. Jag tände och släckte lampan och Du tittade på lampan/knappen/lampan/knappen/lampan/knappen....märkligt. Pappa får förklara det där för Dig när Du blir större....

En riktig härmapa har Du blivit. Igår vid lunchen så satt vi båda och åt och av någon märklig anledning så gjorde jag en massa grimaser. När jag hade mat på tungan och sträckte ut den och sa aaaaah, så snappade Du snabbt upp det och gjorde likadant...väldigt dumt av mamma men som vi skrattade. Ibland är det skönt att inte vara så vuxen jämt....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0