En dag med mamma!

Jag vet att jag är helt subjektiv men Du är ju bara för underbar. Idag åkte vi tåget till Kalmar för att gå en runda på stan. Du tyckte det var sååå spännande att åka tåg och höll koll på allt folk, hundar och allt som hände utanför tåget.

Det var kul att åka tåg tills mamma klämde ditt finger i armstödet mellan sätena...usch, vilka tårar som trillade. Vilket bry Du hade med armstödet sen när vi åkte hem...

I Kalmar så gick vi en runda på stan och då somnade Du. Passade mamma alldeles utmärkt eftersom jag kunde prova kläder i lugn och ro och sitta en stund och njuta av en bakad potatis och läsa en tidning. Mammaförvirringen har redan slagit till med full kraft...jag glömde min väska när jag käkat (kamera, mobil, plånbok, bilnyckel...typ allt) men det var en snäll person som påminde mig. Jag är nöjd så länge jag inte glömmer Dig någonstans...

Efter stadsrundan vandrade vi till mitt jobb och då vaknade Du till liv. Jag lyckades precis få i Dig middagen innan Du blev grinig så sedan var Du på ett strålande humör. Mammas arbetskamrater fick nog inte så mycket gjort den dagen och det var inte jag som stal uppmärksamheten..... Du kröp runt där och var nöjd både när Du lekte själv och när alla andra busade med Dig. De som hade målade tånagler fick extra mycket uppmärksamhet...

Sedan bar det iväg till stationen igen. Vi stannade till på en gräsplätt så Du fick krypa runt lite och busa med Din boll.
Det blåste när vi satt på gräsplätten :)

När vi kom fram till stationen var det drygt en halvtimme tills tåget skulle gå så då fick Du leka asfaltsbarn...


När vi till slut kom hem så var ju pappa hemma till Din stora glädje. Tänk om Du kunde prata och berätta vilken underbar dag vi har haft idag... Du fortsatte vara på ett strålande humör hela kvällen och somnade inte förrän halv nio! I morgon ska vi bara vara hemma och mysa, Du och jag....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0