Dammsugarattack



Eftersom jag har lagt över alla 10 000 foton på Dig på en extern hårddisk så hade jag bara två äldre foton kvar på datorn... Helt ärligt...hur är det möjligt att ta 10 000 foton på 10 månader? Jag har suttit idag och försökt rensa en del men det tar sin lilla tid att gå igenom...sedan är det ju så lätt att fastna "åh, så liten", "åh, det var den gången", "åh, det var den tröjan som hon fick av..." osv...suck.

Dammsugaren. Ja, Skruttan, det blev en ny upplevelse igår. Pappa skulle dammsuga och när han satte i kontakten så gick en propp...han försvann ner i källaren och vi hörde mest en massa svordomar. Du satt Dig i alla fall vid dammsugaren och undersökte den (dvs bankade järnet på dammsugaren). När pappa satte i proppen startade dammsugaren. Du trodde att det var Du som råkade sätta igång den och hoppade en halv meter tillbaka och tittade på mig med stora, stora ögon och öppen mun. Som om inte det var nog så attackerade dammsugarslangen Dig när Du skulle krypa därifrån och den sög sig fast i Ditt lår. Du blev jätteledsen och kommer säkert få men efter det här....fast det var faktiskt lite kul. Jag fick förklara för pappa när han kom upp och undrade varför Du satt i mitt knä och stortjöt. Han tog slangen och satte den mot Dig och sa att den "pussade Agnes"....Du var fortfarande skeptisk....




Idag var vi på 10 månaders kontroll. Du var 77 cm lång och vägde 10 985 gram. Du är nu lång som en 14 månaders baby och väger som en 16 månaders baby. Fast enligt barnmorskan så följer Du Din egen kurva och har till och med minskat lite i vikten. Du är i alla fall jättefin och charmar alla.

Du ska vara med i tidningen, Kronobergaren! De gjorde något reportage när vi var där och de ville ha med oss på bild. Jag vägrade men Du fick ju vara med så klart. Du charmade kvinnan från tidningen och hon tog flera fina foton på Dig och barnmorskan. Du är ju van vid att bli fotograferad......

Nu har Du lärt Dig leka tittut genom att Du gömmer Dig. När Du ligger på skötbordet så tar Du tröjan eller en handduk och gömmer Ditt ansikte och så ska jag säga "var är Agnes" och då drar Du undan det och jag spelar förvånad och säger "där ääääär hon ju" och då tjuter Du av skratt.

Igår visade Du även att Du vet hur katter ser ut. Vi tittade i en djurbok och när det kom en bild på en katt så sa Du "tssstsss". Jag tycker även att Du säger mamma idag men det är nog bara för att jag vill höra det :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0