Snälla stora Agnes


Du har världens gosigaste kinder som jag bara vill pussa på hela tiden!

Igår var det en konstig dag. Du fick smaka vår hemmagjorda barnmat (kött, potatis, morot, broccoli med smak av lagerblad) och det var mums, mums. Däremot föll den hemmagjorda äpplepurén Dig inte i smaken (äpple, lite kanel och lite havregryn) utan Du klöktes efter ett tag. Jag tänkte att jag skulle försöka skapa lite matrutiner eftersom Du snart ska klara Dig på "riktig" mat så igår introducerades även macka med leverpastej....mmmmm vad Du gillade det. Fast det var väldigt konstigt med saker i munnen och Du vände och vred på det så tungan nästan gick ur led men mer macka ville Du ha. Du är som en liten fågel som bara gapar och gapar när det vankas mat.

Så söt i kläder som Du fått från Bibbi.

Idag när vi var på öppna förskolan satt Du med vid fikabordet och jag trodde att jag skulle kunna ta en kopp kaffe och en macka i lugn och ro. HA, så fel...Du fick ju syn på mackan så det var bara att börja mata lilla fågeln med små, små mackbitar.

Mitt första riktigt onödiga köp till Dig. En baddräkt....men jag kunde inte låta bli. Det måste vara något fel på storlekarna dock eftersom den har storlek 86 och passar utmärkt nu :)

Igår somnade Du redan kl 18 så jag räknade med en morgonpigg Agnes men kl 04 är väl ändå att ta i. Fast Du är så söt så det nästan gör ont i mig. Där ligger Du i spjälsängen, klarvaken och känner på Din snuse och tittar på ljuset som tittade in utifrån och säger INGENTING. Jag låg och smygtittade på Dig länge. Sedan blev det bajsdags och då var det bara att gå upp. Du fick mat vid 05 och sedan somnade vi båda om till kl 07.30!!!! Det har aldrig hänt tidigare!

Så mysigt att vi kan vara ute nu. Äntligen är våren här....

Kommentarer
Postat av: mormor Karin

Lilla Agnes, du är så söt och din mamma tar så fina foto på dig. Jag längtar såååå efter dig!!!! Visst är dina kinder så gosiga och du är väldigt tjusig i din fina baddräkt som du kan bada i när ni ska till stranden eller sjön.

Kram från mormor

2009-04-18 @ 12:06:07
Postat av: Faster Ulrika

Hur kan din baddräkt vara ett onödigt inköp? Alla kvinnor kan nu dra en lättnandes suck om de befinner sig på samma strand som du. Ingen, absolut ingen kommer lägga märke till överflödiga kilon, gropiga lår eller hårväxt på vift hos oss äldre tjejer. Alla kommer att titta på dig och beundra ditt mjuka hull och gosiga kinder. Jag tror att jag som representant från alla dina äldre medsystrar, kan säga tack för en kommande avslappnad sommar!



Puss på dig lilla grynkorv!

2009-04-19 @ 11:01:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0