Skånevecka



Innan vi åkte ner till Skåne hann Du bestämma Dig för att det var dags att sitta själv. Nu sitter Du utan stöd men gör fortfarande några sido- och bakfall då och då. Vanligtvis brukar jag fånga upp Dig men igår råkade Du trilla bakåt innan jag hann med. Som sämst kände jag mig nog när Du satt i Din fåtölj och jag bara skulle ta en av Dina sångböcker och Du hann trilla framåt....usch, vad Du blev ledsen....det blev trots allt några sånger till slut.



Jag hann även rensa lite i Din garderob innan vi åkte ner och då hittade jag Tyras hatt som Du kan ha i sommar. Du var inte helt nöjd men Du vänjer Dig väl.... Däremot så var Du helt nöjd idag med Dina solbrillor...

Så här mysigt hade vi det hos mormor och morfar idag i stugan. Vi drack kaffe och åt bakelse och njöt av vårsolen. Du fick smaka lite grädde och var helnöjd. Din morfar kom oxå och hälsade på Dig. Du, jag och mormor körde och tittade på tranorna idag. Vilken vacker syn det är....alla dessa enorma fåglar...och vilket liv de för. Du märkte dock inget av detta utan satt mest i bilstolen och filosoferade för Dig själv.

Mormor hade köpt majskrokar till Dig. De är helt perfekta att sitta och tugga på men det blir rejält kladdigt efteråt...

Nu ska vi vara nere i Skåne ett bra tag och vi ska hinna med en hel del. Förutom alla de vanliga som vi brukar träffa så ska Du förhoppningsvis även träffa Liam som kommer på besök från London (och jag ska hinna prata en hel del med Liams mamma!), sedan ska vi fira påsk på torsdag med en massa roliga människor, kanske besöka badhuset, åka två turer ner till Ystad (den ena gången ska jag få massage...tjooohoooo), gå i en massa affärer och bara njuta av en massa god mat, trevligt sällskap och härlig vårsol....men vi saknar ju pappa och syskonen. Stackars storasyster kom hem till oss igår med en massa feber och hosta och det visade sig att hon har både öroninflammation och lunginflammation..lilla söta storasyster får bli ompysslad av pappa (precis som hon pysslade om honom när han var sjuk).

Åh, så fina tranor...


Kommentarer
Postat av: Cia med Emma från AFF

Grattis till Agnes som lärt sig att sitta helt själv, så duktig hon är!!!

Underbar sommarhatt :)



Många varma Krya på dig kramar till storasyster, hoppas att hon mår bättre snart.



Vad är dessa majskrokar som så många små gillar att mumsa i sig?? Har aldrig hört om sådana....



Ha en underbar dag!

2009-04-07 @ 10:22:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0