Sexmånaders kontroll

Så här såg det ut när vi var och fikade med tant Sofia. Du var på ett strålande humör och var så fin i de lila kläderna som Eva-Lena köpt.



I fredags var vi på sexmånaders kontroll hos läkaren. Allt var bra och Du var så duktig. Han lyssnade och klämde och Du bara tittade förvånat. Det var även dags för den stora invägningen...phu...med en vecka kvar till sexmånaders dagen så är Du nu 71 cm lång och väger 9 210 gram (fast Du hade faktiskt inte bajsat ordentligt på hela dagen). Du är nu lång som en 9 månaders tjej och väger som en 10 månaders tjej...hihi...som barnmorska sa " Du följer Din egen viktkurva jättefint"... :)

De senaste dagarna har vi varit ute väldigt mycket i det fina vädret. Vilken skillnad det är så fort solen tittar fram. Alla mår mycket bättre, det luktar grill på kvällarna, grannar pratar väder och vind, vi matar ankorna (Du är väldigt skeptisk!) och Du sover så gott i vagnen. Så mysigt att vara UTOMHUS!!!!



Igår var Du och alla kusinerna på ett lekland i Växjö. Du satt mest och sjöng med en boll men var helt nöjd med att titta på alla de andra barnen. Sedan åkte vi hem till kusinerna och firade Isaks födelsedag och åt en massa god mat. Du låg mest på golvet och testade en massa nya (väldigt gälla) ljud. När vi kom dit var Du väldigt, väldigt hungrig men efter lite gröt så blev Du som en solstråle igen. Mat är mycket viktigt.....

Kommentarer
Postat av: Sofia

Hej Agnes! Jag har nu vaknat tre morgnar sedan jag åkte hem från dig och varje gång har första tanken varit "Agnes!" Men du är ju i Småland och jag får bara föreställa mig dina glädjetjut och ditt prat som väckte mig varje morgon. Och så tittar jag på alla mina bilder jag tagit och blir så lycklig när jag tittar på bilden av dig och mamma på cafét i Växjö, ni är så fina tillsammans! Tack för jag fick dela din vardag dessa fem dagar! Stor kram och puss i magen! / Tant Sofia

2009-04-26 @ 14:25:17
Postat av: Sofia

Oj, nu blev det två brev! Det första försvann när jag skickade det och då fick jag ju skriva ett nytt, men nu kom det första plötsligt upp...kanske kan mamma ta bort det ena!?

2009-04-26 @ 14:43:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0