Magknip, tänder, mammig eller bara jobbigt att vara Agnes?


 
Just nu är inget kul...jo, pappa och storasyster (särskilt när hon hoppar och sjunger och dansar). Jag funkar mest som tröst och Du håller fast i mig som om Du tror att jag ska försvinna.

Igår var mormor och morfar här. Du fick en ny leksak och nya jättefina kläder. Mormor var barnvakt medan jag passade på att klippa mig. Du passade på att bajsa och sedan sov Du en stund i vagnen medan mormor satt och njöt av vårsolen.

Så här glad blir man när det dyker upp en ny leksak!

Du älskar att busa och pappa är duktig på att busa upp Dig. Igår drog han runt Dig i en filt på golvet och Du tjöt av glädje. Sedan har ni en rolig grej då han håller Dig och går förbi bokhyllan. Du sträcker då ut handen och känner på alla böckerna samtidigt som pappa svischar förbi dem. För övrigt är allt mest jobbigt för tillfället, tycker Du. Helst vill Du aktiveras hela tiden vilket inte riktigt mamma vill.... Ibland är Du nöjd med att sitta i soffan och pyssla med Dina leksaker men sedan kommer Du helt plötsligt på att jag inte är där och blir helt förtvivlad. Amningen krånglade oxå igår kväll och Du somnade inte förrän vid sju-tiden. Sedan vaknade Du halv fem i morse och fick mat. Innan har Du sovit hela natten men nu är allt upp och ner. Du sov i alla fall till sju i morse så mamma fick en riktig sovmorgon!

Du och mormor kollar på film, Baby Einstein, på datorn. Det funkade ett tag i alla fall...fast Du blir rädd för den gröna ormen i filmen när den sträcker ut sin tunga....

Nyklippt mamma och fundersam liten gullunge i kläder som farmor stickat.

Idag har vi varit på öppna förskolan och träffat en massa bäbisar. Du älskar när vi sjunger och särskilt om vi är uppe och går och "kastar" Dig upp/ner/sidan.... Här hemma spelar vi Caroline af Ugglas och dansar när det bara är vi hemma...då är Du glad...

Man måste ju vara ute när det är fint väder!

Kommentarer
Postat av: Cia med Emma från AFF

Hej på er!

Så underbart söta kläder Agnes fått, så go hon är!

Jobbigt att vara liten ibland. Emma är precis likadan, har varit det några dagar OCH idag såg jag TVÅ tänder!!! Kanske det är nåt liknande på G hos Agnes???



Kramar till er båda :)

2009-04-02 @ 20:00:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0