Glädjeskrik


Hela morgonen har Du legat på köksgolvet och använt Dig av en ny väldigt, väldigt gäll ton. Jag och pappa har suttit och skrattat åt Dig vilket gjort att Du glädjeskrikit ännu mer. Du är så nöjd när både jag och pappa är hemma. Pappa är verkligen Din stora idol. Igår var vi på stan med Sofia och det gick bra. Det satt två kvinnor bredvid oss när vi fikade som Du var helt fascinerad av och stirrade på i en halvtimme ungefär. Den ena kvinnan var svart men Du tittade minst lika mycket på den andra kvinnan så det kändes skönt att Du redan förstår alla människors lika värde...hihi... Sedan åkte vi och handlade och då började det bli tråkigt för Din del och det var mycket gnäll. Då dök helt plötsligt pappa upp Du sken upp som en sol och strålade mot pappa.....

En Agnes som inte skäms för att stirra på folk...

Igår bytte vi även liggdelen på vagnen till sittdelen. De hjälpte oss med detta i affären och under tiden gick vi på stan. Du fick sitta i sulkyn för första gången och det gick jättebra. Du somnade så skönt i den efter ett tag. Fy vad smidigt att ta med sig sulkyn...den vägde nästan ingenting och tog nästan ingen plats!



Idag åker tant Sofia hem vilket vi tycker är jättetråkigt. Vi har haft några riktigt mysiga dagar och det var skönt för mamma att ha en sällskapsdam här om dagarna :)

Igår stod Du riktigt ordentligt. Ingen längre tid men Du stod först och hängde upp mot soffryggen när mamma och Sofia fikade och sedan när pappa kom hem så stod Du och pillade på Din vagn. Ser lite roligt ut och Du är svajig men väldigt envis. Det går inte att missa att det finns väldigt mycket humör i Dig. De senaste dagarna har Du kopplat att Du kan göra oss glada. Om Du gör något som vi tycker är kul och skrattar så gör Du det gärna igen och igen och igen och igen....phu...som i morse när Du hade Dina glädjeskrik som var så gälla så pappa fick hålla för öronen... 
Du tyckte det var väldigt kul att duscha även om det inte ser ut så på bilden....

Kommentarer
Postat av: Pappa

Jodu Tullan!

Jag måste börja öva på att skriva blogg, snart skall ju mamma börja jobba och då blir det ju min uppgift att skriva vad som händer.Hade vi plockat fram finglasen i dag hade de inte funnits mer det kan jag lova. Tur att jag kunde stoppa fingrarna i öronen annars hade jag haft tinnitustjut hela dagen. Jag blir så glad varje dag när vi träffas. Det spelar ingen roll hur gnällig du är. När du ser mig komma blir du min lilla sol. Pappa

2009-04-23 @ 08:45:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0