Gravid

V 19Beräknad förlossningsdag

Helt plötsligt träffade jag rätt man och ville ha barn. Jag, Linda 36 år, som alltid trivts bra med mitt egoistiska liv ville nu ha barn. Strukturerad och kontrollfreak som jag är så läste jag på om graviditeter osv. Hittade någonstans att det skulle ta ca 10 månader att bli gravid. Räknade lite och kom fram till att ett vårbarn hade ju varit bra...säkert....ett försök och sedan stod vi där. Lilla Agnes är enligt alla uträkningar gjord i sin mormor och morfars lillstuga så vi brukar skoja med alla att "sov inte där om ni inte vill ha barn". Vilken tid det tog innan jag förstod att jag verkligen var gravid då! Mensen uteblev och jag hade tre miljoner ursäkter till att det var så men efter ca 10 dagar köpte jag ett grav.test och efter ytterligare några dagar (en lördag) gick jag till slut in på toan och testade. Vad märkligt det är....fast det var självklart och planerat så blev jag ändå förvånad. Sedan följde en väntan på illamående, matnojor, trötthet och humörssvängningar men det mesta uteblev. Jag var trött i perioder och lite (mycket enligt min sambo) överkänslig i humöret men kände mig som en naturbegåvning när det gäller graviditet. Agnes beräknades anlända den 18 oktober.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0