Utvecklingsfas?


Min lilla skrutta... Nu har Du varit helt annorlunda i två dagar. Du är hungrig hela tiden och inget är speciellt roligt. Inte ens babymassagen igår var lugnande. Nu har jag tittat runt lite på nätet och misstänker att Du är inne i en s k utvecklingsfas men jag har inte riktigt koll på vad som är skillnaden mellan utvecklingsfas och tillväxtperiod...men något konstigt är det. Du har fått mat vid 22 och vaknat vrålhungrig kl 01 och jag fattar ingenting. Du brukar ju sova flera timmar längre.

Igår sov Du en liten stund på sängen och då var jag bara tvungen att ta ett foto. Du så ju så härligt avslappnad ut men det varade bara korta stunder. Stackars lilla hjärtat... Fast idag sov Du till slut fyra timmar i eftermiddags så då hann jag nästan göra färdigt inbjudningarna till dopet....phu...


Idag var Du med mamma på vårdcentralen i Lessebo...fast du missade alltihop och sov dig igenom hela besöket. När du väl vaknade upp var vi hemma och Du undrade nog varför Du satt i bilstolen... Min egen penicillinkur mot urinvägsinfektionen fungerade inte eftersom det var fel penicillinkur och jag fick stränga blicken av doktorn...


Äntligen har Tarzan hittat till Dig och njöt en lång stund på Dina ben.

Nu ligger Du här på sängen och skrattar med hela ansiktet så nappen precis flög ut. Är det för att vi lyssnar på Carola eller är det för att jag inte har fixat frisyren idag eller har Du en fis på gång? Hur kan man älska något så litet så mycket? Du väger inte ens 5 kg och hade bara gått upp 100 gram senaste veckan....

Kommentarer
Postat av: Diana

Saknar ord....Vilken underbar liten tjej.

Grattis vännen!

Många kramar och önskningar om att få se den lilla sötnosen!

2008-12-12 @ 07:59:21
Postat av: Bodil

Hon är så söt din lilla tjej och hon är så lik Leia... jag ska skicka foto ngn gång så får du se. Kramar!

2008-12-12 @ 10:14:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0