Lilla sjukling


Usch och fy vad Du skrämmer dina föräldrar. Igår morse fick Du en hostattack igen som slutade med att jag fick vända upp och ner på Dig eftersom Du inte fick luft. Det varade i ca 20 sekunder och sedan fick Du ut slemmet. Då orkade inte jag längre utan ringde barnakuten så vi fick komma in. Väl där gjorde de en massa tester och lyssnade på hjärta och lungor. De konstaterade att Du kämpade med andningen och att du hade en massa slem. De stack in en slang i näsan för att ta ett prov och kolla om Du hade fått RS-viruset, vilket Du inte hade som tur var, men det var en låååång väntan. Du sov eller låg och tittade och charmade all sjukhuspersonal. Inte ett skrik eller sur min trots blodprov och allt. Du måste vara världens snällaste barn helt enkelt...än så länge...ska kanske tilläggas :)
Agnes på barnakutens skötbord. Som tur var hann jag slänga med Julia...

De började med att låta Dig andas adrenalin varannan timme. Vid nio-tiden på kvällen så hade Du ganska hög puls så då slutade de med adrenalinet. Det kändes skönt att få sova över där på natten eftersom Din hosta verkligen inte låter trevlig. 
 
Som tur var fick Du inte fler hostattacker utan har nu "bara" en vanlig hosta och förkylning och lite feber. På ronden i morse beslutade de att vi skulle få åka hem eftersom de inte gör så mycket åt det. Jag får helt enkelt ha koll på Dig eftersom Du både kan bli bättre och sämre....så nu vågar jag inte lämna Dig själv i 5 minuter. Nu har Du varit sjuk nästan hela tiden sedan vi kom hem från BB så nu räcker det! Fast Du äter, skiter, skrattar och charmar alla precis som vanligt. Trots att Du hostar så Du blir helt röd i ansiktet och helt slut efteråt så blir Du inte ledsen utan tittar bara på omgivningen med Dina fina stora blåa ögon.

Nu har jag renbäddat Din säng och lagt en handduk under madrassen så att Du kan ligga lite högre med huvudet. Efter att ha studerat mobilen över sängen en stund så somnade Du och det ska nog jag också försöka göra nu.... 
Agnes studerar  figurerna....fjärilen är favoriten.

Kommentarer
Postat av: PIA

Lilla loppan vad du skräms....skönt att du är hemma:)

Pussar från Tant Pia

2008-12-04 @ 15:22:20
Postat av: Anna

Usch så jobbigt för er. Vi tänker på er och alla på jobbet hälsar så gott. Många kramar från oss.

/Anna

2008-12-04 @ 16:14:38
URL: http://www.ridgebacktassar.se
Postat av: Sofia

Vad du är duktig, Agnes! Och mamma också! Men som sagt, du räcker det!!!

2008-12-05 @ 16:59:59
Postat av: Sofia

...NU räcker det skulle det vara...

2008-12-05 @ 17:01:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0