Krokodiltårar


Igår var vi på babymassage. Fjärde och sista gången. Du gallskrek och ville inte alls vara där. Jag tror att Du tyckte att det var lite för kallt i rummet men det är svårt att veta. Det var i alla fall första gången som Du var riktigt ledsen länge (5 minuter) och tårarna sprutade. Du somnade på madrassen efter ett tag och det var bara för mig att sitta och titta på när de andra mammorna masserade sina TYSTA barn :) Vi vägde och mätte Dig och Du är vääääldigt lång, 59,5 cm och vägde 5 342 gram. Lång och smal men med härliga tjocka kinder som är mysiga att överösa med pussar....

Mycket kinder att pussa...hihi...

Nu ligger Du och skrattar och jollrar för fulla muggar i spjälsängen. Fjärilen över sängen är fortfarande superkul och jag undrar om Du kommer få några men av att ha stirrat på en röd plastfjäril i sju veckor. Fast de sista dagarna har Du upptäckt en giraff som jag satt i spjälsängen och Du brukar veva med armen på den. Jag vet inte om Du riktigt börjar förstå det här med att ta på saker men vi kan ju låtsas att Du känner på den. Du har även börjat snurra rundor i spjälsängen. När jag lägger Dig så somnar Du så sött på kudden med armarna upp men det tar inte lång tid förrän Du ligger på tvären i sängen och har sparkat av dig täcket.
Agnes med giraffen....
Agnes med den skadliga? fjärilen.... :)

Jepp, idag är Du sju veckor. Jag provade att lägga Dig på magen för en timme sedan eftersom Du behöver träna nacken men Du blir bara arg. Det är faktiskt inte så lätt när man är snorig och ligga med munnen ner i en mjuk babyfilt. Vi tar en mysdag i stället Du och jag...

Du älskar att busa med mamma i sängen... Då blir Du så här glad

Så liten och redan så klok....

Kommentarer
Postat av: Pappa

Mmm, vad fina ni är!

2008-12-18 @ 14:15:58
Postat av: Mormor Karin

Hoppas Du inte får några svåra men av din fjäril för den kommer ju faktiskt ifrån Polen....

2008-12-18 @ 17:05:55
Postat av: Camilla

Jätteskoj att läsa om den snabbväxande flickan. En riktig sötnos! Pappa berättar ständigt om hur snäll lilla Agnes är :-)

2008-12-19 @ 10:10:08
URL: http://millasvardag.blogg.se/
Postat av: Evalena

Så fin Agnes är och lång, du skall vara glad att du fått en så tålig och nöjd liten tjej, njut av denna tid för det går alldeles för fort. Kramar till er !

2008-12-19 @ 11:51:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0