En helt vanlig tisdag...

Agnes i hängmattan...

Igår höll Din pappa på med att fixa inbjudningskorten till dopet. Om alla kommer så blir vi 53 st med lilla Dig så det var ett klokt beslut att låna församlingshemmet :) Korten blev jättefina med dina fotavtryck och han gjorde till och med egna kuvert till...jag undrar om Du kommer få den pysselgenen efter honom....

Som Du kan sova. Igår låg Du i tvättkorgen medan vi hängde tvätt och sedan fick Du lite mat innan jag la Dig i spjälsängen. Jag tror att klockan var ca 22.30 då. Som vanligt låg Du och skrattade och studerade mobilen över sängen men sedan somnade Du. Vid 03 i natt vaknade Du och då fick Du nappen och somnade om igen. Sedan sov Du till 04.30, fick mat och ren blöja, skrattade lite i sängen, somnade om och sov till kl 09. Helt otroligt...men vad skönt för mig som känner mig riktigt utsövd idag.

Resten av förmiddagen har vi busat och Du har legat lite i hängmattan och pratat med lampan. Jag har redan hunnit fixa kvällens mat, bädda, äta frukost, tvätta mig, borsta tänderna och leta upp alla adresserna till inbjudningskorten. Den som påstår att det är lugnt att vara mammaledig får stryk!

Nu ligger Du på golvet och mumsar på Din napp efter ett hårt nackträningspass. Du tycker inte alls det är roligt att ligga på magen och titta åt ett håll medan jag sitter på andra sidan och tjoar för att Du ska försöka vända på Ditt lilla huvud....men Du kan.... :)

Agnes på golvet med hundkompisen som hon fick av Sofia. Lika stora ungefär....

Tur att Du fick en hund eftersom vi bara har en massa katter i familjen. Vi har Tarzan, mormor har tre katter (samt hela Furubodas flock av utekatter) och nu har Bibbi också tre katter. En liten kattunge, som nu heter Inez, valde hennes knä hos frisören igår så den kunde hon ju inte låta bli att ta hem så klart! Det är en snäll släkt Du har lillan...



Lite kul är det allt i hängmattan....särskilt om mamma busar med Dig....

Kommentarer
Postat av: ZLATAN

Känner mig djupt kränkt att jag inte är omnämnd!!!

Zlatte

2008-12-10 @ 15:56:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0