Det rullar på...


Den 26 november var det dags för vår första babymassage. Du var yngst men skötte Dig minst lika bra som de andra barnen! Alla barnen kissade och bajsade under halvtimmen som de låg nakna på sina handdukar. Även Du passade på och kissa en sjö full och var som vanligt väldigt nöjd efteråt. Massagen tyckte Du väl var helt ok men Du hade mest bekymmer med att ha koll på vad alla andra gjorde och varför de skrek så mycket. Jag undra när Du ska sätt igång och gallskrika...

Fredagen den 28 november började som en helt vanlig dag. Du sov, åt, kissade och bajsade som vanligt, skrattade och studerade omvärlden. Du har haft en naturlig nattsömn sedan Du kom till världen och sover mellan 4-6 timmar på natten i ett sträck. Sedan får Du mat och jag byter blöja och därefter så somnar Du om igen. Oftast är jag bara vaken en timme på natten så jag har det verkligen inte jobbigt! Fast visst är jag trött ändå. Min sömn blir ändå bara 5-7 timmar/natt av någon konstig anledning eftersom jag ska vakna så himla tidigt och försöka fixa allt innan Du vaknar. Skönt att hinna duscha, äta frukost, dricka kaffe, tömma diskmaskin och plocka undan innan Du vaknar...för sedan är det full rulle! I alla fall så gick jag upp som vanligt och skulle byta blöja på Dig natten mellan fredag och lördag. Du lyckas med konststycket att bajsa en stråle som träffar mig, skötbordet, golvet och badrumsmattan. Sedan log Du! Jag fick ropa på pappa som fick hjälpa till medan jag fick dra av mig alla kläder och starta en maskin tvätt. Hur är det möjligt?

Lördagen den 29 november blev det äntligen dags för Dig att få träffa farmor och farfar. Vi åkte ner till Älmhult och passade på att ta en tur på IKEA. Farmor och farfar tyckte naturligtvis att Du var jättegullig och det började spekuleras i vem Du är lik. Efter jämförelse med gamla foton på Din pappa ser det ut som om Du är lik honom men när vi tittar på foton från när jag är liten så är Du lik mig. Alla glada och nöjda! Av farmor och farfar fick Du bl a ett cool hängmatta som pappa satte upp i TV-rummet. Du ligger i den och gungar på dagarna och har det jättemysigt!

Farmor hade även stickat en söt kofta med mössa till Dig som Du hade på Dig när vi åkte hem.


Söndagen den 30 november kom Sofia med tåget från Malmö. Även hon hade presenter till lilla Dig och Du fick bl a en stor gosig röd och vit hund. Vi gick på julskyltningen och pappa vann en massa tomtar, godis, glas och pepparkakor. Du sov Dig igenom hela julskyltningen....ovanligt.... Dagen efter luftade jag och Sofia Dig i vagnen. Så söt i mössan från Bibbi.....

Som Du kan sova! Vi hann även busa och mysa med Dig innan det var dags för Sofia att åka hem. Du fick bl a ligga på magen och träna nacken även om Du surar och gnäller lite så gick det till slut att lyfta på huvudet. Efter träningspasset var Du helt slut... Sofia ville inte släppa Dig men till slut fick jag tillbaka Dig.
 

Med posten kom ett paket från mormor. Även hon hade stickat till Dig för länge sedan men glömt bort sakerna....visst blir vi förvånade...men den som väntar på något gott....


Usch vad Du växer...nu kan Du ha storlek 62 ibland även om det är lite stort. Så söt i kläderna från Eva-Lena

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0