Da'n före, da'n före....



Då var granen på plats. Pappa och syskonen hade fullt upp med att klä granen i lördags och den blev sååå fin. Hysteriskt många röda kulor och andra röda grejor så den lyser upp hela TV-rummet. Hade jag inte varit så j-kla förkyld så hade jag säkert gått och njutit av doften från granen också men det får vänta... Jag är riktigt trött på att vara sjuk nu och minns inte sist jag var frisk men det var nog på BB eller något. Håller tummarna för att Du ska slippa min förkylning den här gången.
Vår fina julgran.

I fredags var farmor och farfar här och då fick Du ha på Dig den fina julklänningen du fått av dem. Du var såå söt och de hotade med att ta Dig med hem till Älmhult... Fast i fredags sov Du max 2 timmar på hela dagen så när de kom så var Du helt slut och ville bara sova... På kvällen åt vi en massa lax med romsås och det var riktigt mmmmm.  Äntligen kom storasyster och storebror också hem! Storasyster tyckte att Du hade växt jättemycket.

I lördags var det granfixande och dags för att sätta de sista tomtarna på plats. Nu ser det ut som om vi har hamnat i en tomteverkstad ungefär men det är precis så det ska vara... Jag går redan och trampar i en massa granbarr och inser att granen inte kommer att stå kvar så länge efter jul!
Tuff halvsittandes Agnes i scarves från pappas jobb...
Det är fortfarande roligt att busa med mamma i sängen på morgonen...

Igår försökte jag sova bort min förkylning men det gick inte så bra. Jag är värdelös på att sova dagtid. Du och jag tog en långpromenad i det fina vädret igår. Du sov mest hela tiden och såg ut som en liten michelingubbe i vagnen men Du hade det varmt och skönt i alla fall. Storasyster gjorde jättegoda chokladbollar som vi mumsade i oss på kvällen men Du märkte inget av detta.....Du sov som vanligt...
Storasysters goda chokladbollar som du missade...

När Du är vaken så "pratar" Du massor. Vi förstår inget men ser hur Du kämpar med att få fram en massa ljud hela tiden. Mest pratar Du med mobilen över sängen på natten när det är mörkt. Du tror nog att ingen hör men jag hör varje ord...pappa sover...



Dina söta gosiga fötter i de fina röda skorna


Kommentarer
Postat av: Anna

Hejsan. Vad fin hon är!!! Pappa har man ju aldrig sett innan, det var kul! Hoppas att ni får en mysig jul (utan snor) och ett friskt gott nytt år.

Många kramar från mig och hundarna. (Hedda ska massera, haltar fortfarande) och Maja ska opereras i sitt juver (pga Hedda) Det är sååå kul att ha hund....NOT...jo, klart det är!!!!Kram

2008-12-22 @ 12:11:06
URL: http://www.ridgebacktassar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0